هشتگ های داغ :‌
روز جهانی ذخیره سازی عکس؛ این صنعت را بیشتر بشناسید
0

روز جهانی ذخیره سازی عکس؛ این صنعت را بیشتر بشناسید

تصویر اصلی خبر روز جهانی ذخیره سازی عکس؛ این صنعت را بیشتر بشناسید

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر کسی به یک دوربین عکاسی و یا حداقل یک گوشی هوشمند دسترسی دارد و از تمامی لحظاتش عکس‌برداری و در نهایت آن ها را برای خود ثبت و ذخیره می کند.

عکس‌هایی که به صورت دیجیتال، بر روی حافظه های جانبی مختلف مانند فلش مموری، انواع هارد (هارد اکسترنال، هارد اینترنال و هارد ssd) و حافظه های تحت شبکه (NAS) یا به صورت فیزیکی و به کمک پرینترهای امروزی روی کاغذ عکس و غیره، در اختیار ما هستند، بخش مهمی از تاریخ و مجموعه خاطراتمان را تشکیل می‌دهند و بدون شک ارزشی فراتر از بعد مادی برای ما دارند و بر خلاف بسیاری از دارایی های ما که به مرور زمان ارزش خود را از دست می دهند، با گذر زمان هر روز ارزشمند تر از دیروز می شوند. این آثار ارزشمند، روزها و لحظه‌های شاد و غمگین ما را برای سالیان سال ثبت می‌کنند، به همین دلیل انسان در طول تاریخ همواره به فکر بهترین راه برای ثبت و نگهداری طولانی مدت عکس ها بوده است و به دلیل اهمیت نگهداری از عکس‌ها، 29 سپتامبر برابر با 7 مهرماه، روز ذخیره سازی عکس‌ها نامگذاری شده است. این روز با هدف آموزش مردم جهت سازماندهی، به اشتراک گذاری و محافظت از خاطرات خود در مقابل هرگونه اتفاق در تقویم ثبت شده است.

پیش از هر چیزی ما در شهر فافا روز جهانی ذخیره سازی عکس را به تمامی افراد فعال در این حوزه تبریک عرض می کنیم. افرادی که در حوزه عکاسی فعال هستند و با دوربین عکاسی خود زیبایی های خلقت را برای آیندگان ثبت می کنند و همچنین افرادی که در حوزه چاپ عکس فعال هستند و هنر و خاطرات دیگران را به روی کاغذ حکاکی می کنند و به آن ارزشی دو چندان می دهند، و همچنین به تمامی افرادی که به هر شکلی عکس های گرفته شده خود را ثبت و ذخیره می کنند.

 

اولین عکس ذخیره شده در جهان - شهر فافا

عکس بالا اولین عکس ذخیره شده در جهان است که در سال ۱۸۲۶ توسط عکاس فرانسوی ژوزف نیسه فور نیپس ثبت شد. او این عکس را در طی هشت ساعت با فرایندی که آن را “هلیوگرافی” نامید، ثبت کرد.

 

هلیوگرافی چیست؟ - شهر فافا

هلیوگرافی چیست؟

هلیوگرافی (Héliographie) فرایندی در عکاسی است که در حدود سال ۱۸۲۲ اختراع شد که برای گرفتن اولین عکس شناخته شده باقی مانده از طبیعت به نام اصطبل و کبوترخانه(۱۸۲۶) از این روش استفاده شد. در این شیوه از قیر کرانه باختری یا آسفالت طبیعی به عنوان یک پوشش بر روی یک صفحه شیشه ای یا فلزی استفاده شد که در زمان قرار گرفتن در معرض نور سخت‌تر می‌شد. زمانی که صفحه با روغن اسطوخودوس شسته می‌شد، تنها مناطق سخت شده باقی می‌ماند و نتیجتا اولین عکس در تاریخ بشریت ذخیره و یا ثبت شد.

 

نخستین عکس رنگی ثبت شده در تاریخ - شهر فافا

نخستین عکس رنگی ثبت شده در تاریخ نیز توسط ریاضیدان و فیزیکدان “جیمز کلرک مکسول” گرفته شد. این عکس در جریان یک ارائه در سال ۱۸۶۱ توسط مکسول به همگان نشان داده شد. مکسول در این عکس یک روبان سه رنگ را به تصویر کشیده است که شاید ساده به نظر آید اما برای آن زمان یک شگفتی و انقلاب در ذخیره سازی عکس و صنعت عکاسی به حساب می آمد.

این روزها هم به دلیل پیشرفت تکنولوژی، راه‌های بی‌شماری وجود دارد که بتوانید این گنجینه‌های ارزشمند را همواره در دسترس داشته باشید و از آن‌ها به راحتی محافظت کنید. اما هیچ چیزی برای همیشه دوام ندارد و در صورت بروز هر گونه مشکلی در روند ذخیره سازی، تصاویر دیجیتال می‌توانند در عرض چند ثانیه از بین بروند. زمانی که هارد اکسترنال و یا اینترنال شما آسیب می بیند و یا هنگامی که تلفن‌ هوشمند، لپ تاپ‌ یا دوربین عکاسی شما به سرقت می‌رود، ممکن است مهمترین عکس های خود را ازدست دهید.

امروزه معمولاً از هارد اکسترنال برای ذخیره سازی عکس‌ها و اطلاعات با ارزشمان استفاده می‌کنیم که یکی از محبوب‌ترین لوازم جانبی دنیای فناوری است و بسیاری از مردم برای ذخیره اطلاعات خود به آن روی می‌آورند. هارد اکسترنال در ظرفیت های 1 ترابایت، 2 ترابایت و حتی بیشتر نیز عرضه می شود. اما شاید تصور کنید پر شدن 1 ترابایت امری نشدنی باشد ولی وقتی شروع به استفاده  از هارد اکسترنال برای انتقال اطلاعات کردید آنگاه متوجه می شوید که 1 ترابایت هارد چقدر سریع پر می شود به همین دلیل راهکارهای ذخیره سازی قدیمی دیگر پاسخگوی ما نیست و هر فناوری نقاط ضعف و قوت خود را دارد. به عنوان مثال هزینه کمتر، راحتی استفاده و حمل آسان از مزایای هاردهای اکسترنال است.

احتمال به سرقت رفتن، قطع شدن ناگهانی اتصال به کامپیوتر، پشتیبانی نشدن هارد اکسترنال توسط سیستم عامل و کابل‌های اتصال و آداپتورهای برق (برای هارد‌های 3.5 اینچی که آداپتور دارند) از معایب هاردهای اکسترنال است.

اما راه دیگری هم وجود دارد که دسترسی به اطلاعات را برای ما راحت‌تر کرده و امنیت آن‌ها را بالاتر می‌برد و از سوی دیگر احتمال از دست رفتن اطلاعات را هم کاهش می‌دهد. یکی از بهترین ابزارها در این زمینه، ذخیره ساز تحت شبکه QNAP است که هر کجا و هر زمان می توانید فایل های خود را به اشتراک بگذارید و یا ذخیره کنید و دیگر لازم نیست هارد اکسترنال و فلش مموری با خود داشته باشید چرا که می توانید به عکس های خود در QNAP همیشه و با هر دستگاهی به راحتی دسترسی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر درباره ذخیره ساز تحت شبکه qnap، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

 

حالا با هم به بررسی برخی از اولین عکس های تاریخ در دسته بندی های مختلف می پردازیم:

 

اولین عکس سلفی گرفته شده در تاریخ - شهر فافا

1- اولین عکس سلفی گرفته شده در تاریخ

امروزه گرفتن عکس سلفی میان مردم بسیار رایج است اما آقای رابرت کورنلیوس (Robert Cornelius) در سال 1839 در فیلادلفیا، اولین عکس سلفی تاریخ را ثبت کرد.

 

اولین عکس ثبت شده از جنگ در طول تاریخ - شهر فافا

2- اولین عکس ثبت شده از جنگ در طول تاریخ

شخصی به نام کارول پوپ دو ساتماری (Carol Popp de Szathmari) به عنوان اولین عکاس جنگ در تاریخ بشریت شناخته می شود. عکس بالا مربوط به صحنه ای می شود از سال 1870 که سربازان پروسیا در برابر سربازان فرانسوی صف آرایی کرده اند.

 

اولین عکس گرفته شده از گردباد - شهر فافا

3- اولین عکس گرفته شده از گردباد

اولین عکس گرفته شده از گردباد، در سال 1884 توسط ای ای آدامز (A.A Adams) از گردبادی در کانزاس گرفته شده و به عنوان انقلابی در عکاسی هواشناسی به حساب می آمد.

 

اولین عکس دیجیتال گرفته شده در تاریخ - شهر فافا

4- اولین عکس دیجیتال گرفته شده در تاریخ

اولین عکس دیجیتال، زودتر از آنچه تصور می کنید گرفته شده است. تقریباً 20 سال قبل از به بازار آمدن دوربین دیجیتال کداک ، در سال 1957 ، این تصویر مربع از پسر راسل کرش (Russell Kirsch) گرفته شد.

 

اولین عکس آپلود شده در اینستاگرام - شهر فافا

5- اولین عکس آپلود شده در اینستاگرام

در سال 2010 بنیانگذار اینستاگرام (Kevin Systrom) اولین عکس اینستاگرام را به کمک نرم افزاری به نام Codename آپلود کرد. این عکس میزان محبوبیت حیوانات خانگی در میان مردم را به تصویر کشید و اثبات ک

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش