هشتگ های داغ :‌

غرق در صدا شوید: معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند برای عاشقان موسیقی

امروزه سنجش بسیاری از ویژگی‌ها و مشخصه‌های یک گوشی هوشمند مانند دوربین، سرعت یا حتی کیفیت مکالمه توسط استانداردهای فراوان قابل انجام است و از سوی کاربران نیز چنین مشخصاتی بسیار مورد توجه قرار میگیرد. اما چیزی که حتی متخصصین این صنعت نیز گاها آن را کمتر نادیده میگیرند، کیفیت صدای گوشی‌های هوشمند است و این در حالیست که کاربران بسیار زیادی از اسمارت‌فون خود به عنوان یک دستگاه پخش موسیقی استفاده میکنند. برای یک علاقمند به موسیقی قطعا کیفیت صدای یک گوشی هوشمند در اولویت است. زمانی که حرف از کیفیت صدا میزنیم منظور ما صرفا بلندی صدا نیست بلکه وضوح و شفافیت صدا به مراتب اهمیت بیشتری دارند. در حالی که در گذشته حتی سازندگان اصلی نیز به بخش صدای گوشی‌های خود توجه ویژه ای نداشتند، کم کم با اقدام سازندگانی همچون اچ‌تی‌سی، توجه به این بخش بیشتر شد تا اینکه امروز گوشی‌های متعددی هستند که به طور مشخصی سازنده در ساخت آن، علاقمندان به موسیقی را در نظر گرفته اند تا از شنیدن موسیقی بر روی گوشی خود لذت کافی را ببرند. اگر شما هم از دسته کاربرانی هستید که با گوشی زیاد به شنیدن موسیقی میپردازید و به دنبال یک گوشی مناسب برای این کار هستید، در ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید تا برترین گوشی‌ها برای این منظور را به شما معرفی کنیم.

مشخصات کلیدی به منظور مقایسه

پیش از اینکه به سراغ معرفی گوشی‌های هوشمند مناسب برای شنیدن موسیقی برویم لازم است مشخصه‌هایی را برای دستگاه‌های مناسب این کاربرد در نظر داشته باشید تا اگر مدلی را در نظر دارید، حتما این نکات را مد نظر قرار دهید.

مکان جک هدفون: جک هدفون که توسط آن هدفون خود را به دستگاه متصل کنیم بسته به مدل دستگاه ممکن است در قسمت‌های مختلفی قرار داشته باشد. این موضوع نسبت به نوع استفاده‌ی کاربر از هدفون و سلیقه ی شخص میتواند متغیر باشد. در اکثر گوشی‌ها این جک در قسمت پائین گوشی قرار دارد اما بسیاری از کاربران که گوشی خود را معمولا در جیب شلوار قرار میدهند، قرارگیری آن را در بالای دستگاه ترجیح میدهند. نظر کاربر برای این مشخصه در اولویت است.

آمپلی فایر هدفون: آمپلی فایر یا تقویت کننده‌ی هدفون وظیفه‌ی تقویت صدا را زمانی که DAC صدا را تبدیل کرده و قبل از ارسال صدا به هدفون روی گوشی شما بر عهده دارد. طبیعتا یک آمپلی فایر قدرتمند صدا را با قدرت بیشتری به گوش شما میرساند.

حافظه‌ی قابل افزایش: متاسفانه یا خوشبختانه اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی فاقد قابلیت ارتقای فضای ذخیره‌سازی هستند. اما مدل هایی همچنان در بازار هستند که میتوان حافظه‌ی آنها را از تغییر کارت حافظه افزایش داد. این ویژگی برای کسانی که آهنگ‌های خود را با کیفیت بالا دانلود میکنند بسیار کاربردی است.

DAC: در بالا اسم DAC را ذکر کردیم و اگر از آن بی اطلاع هستید باید بگوئیم که DAC یک مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ است که صدای دیجیتال گوشی را قبل از ارسال به آمپلی فایر هدفون، به صدای آنالوگ تبدیل میکند. یک DAC 32 بیتی بهتر از یک نمونه‌ی 16 بیتی است چرا که امکان بهره‌گیری از بیت‌ریت بالاتر را فراهم میکند. البته DAC هر چقدر قدرتمندتر باشد بیشتر از باتری دستگاه استفاده میکند.

قابلیت پخش Hi-Fi: معمولا گوشی‌هایی که به DAC های قدرتمند مجهزند از این ویژگی نیز برخوردارند. پائین‌ترین سطح از پخش Hi-Fi، 16 بیت با 44KHz است که آن را با کیفیت CD میشناسیم.

پشتیبانی از آهنگ‌ها با فرمت های مختلف: هر گوشی هوشمند به طور پیشفرض از فرمت‌های صوتی مختلفی پشتیبانی میکند. در صورتی که یک فایل صوتی توسط گوشی شما پشتیبانی نشد میتوانید این مشکل را با استفاده از نرم افزارهای پخش کننده‌ی جانبی حل کنید.

قابلیت اکولایزر: این قابلیت بر روی اکثر گوشی‌ها به صورت ساده و پیشرفته وجود دارد. در بعضی مدل‌ها این ویژگی ها با گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربر قرار میگیرد که از طریق آن میتواند صدا را به میل خود تنظیم کند.

دسترسی به کلیت صدا: وجود پتانسیل صوتی بالا در یک گوشی هوشمند یک موضوع است و توانایی استفاده از تمام این پتانسیل موضوعی دیگر. در اینجا نرم افزار نقش مهمی را ایفا میکند چرا که باید با هماهنگی با سخت افزار مرتبط، از حداکثر توانایی دستگاه استفاده کند.

نسبت سیگنال به نویز: یکی از قسمت‌های بسیار مهم که شاید فقط کاربران حرفه ای‌تر به آن توجه کنند میزان نویز در برابر سیگنال تولید شده است. در اینجا میزان صدای آهنگ در مقابل مقدار صدای هیس مانندی که احتمالا به گوشتان میرسد مورد قیاس قرار میگیرد. هر چقدر این نسبت بیشتر باشد طبیعتا نویزهای مزاحم کمتری به گوش شنونده خواهد رسید و شنیدن موسیقی لذت بخش تر میشود.

تداخل استریو: نشت صدایی که باعث میشود توازن بین هدفون های سمت چپ و راست دچار تداخل شود. هر چقدر این تداخل کمتر باشد توازن صدا بیشتر میشود و شما صدای استریو را بیشتر حس خواهید کرد. در غیر این صورت به جای صدای استریو، حس یک صدای مونو را دریافت خواهید کرد.

ولتاژ جک 3.5 میلی متری: مقدار ولتاژ خروجی جک هدفون در قدرت صدای خروجی نقش مهمی دارد. هر چقدر مقدار ولتاژ جک هدفون بیشتر باشد، قدرت صدا نیز بیشتر میشود.

فرکانس پاسخگویی: این مقیاسی برای سنجش دقت آمپلی فایر در تولید صدا بعد از تبدیل آن است. هر چقدر این مقدار نزدیک به صفر باشد بهتر است که در این صورت صدا به گوش ما با کیفیت بهتری خواهد رسید.

HTC U11
HTC U11

HTC U11

کار را با یک گوشی فوق العاده برای عاشقان موسیقی آغاز میکنیم. اچ تی سی U11 پرچمدار گوشی‌های شرکت اچ‌تی‌سی در سال 2017 بود و همچنین به عنوان ششمین گوشی صدا محور این سازنده‌ی تایوانی شناخته میشود. اچ‌تی‌سی اولین بار در سال 2013 گوشی One X را با تمرکز بر روی بخش صدا وارد بازار کرد که علاقمندان موسیقی استقبال خوبی از این دستگاه داشتند. HTC U11 به یک DAC 24 بیت مجهز شده است تا تجربه‌ای متفاوت از گوش دادن به موسیقی با موبایل را برای شما رقم بزند. اچ‌تی‌سی در این مدل اقدام به حذف جک هدفون کرد اما این شرکت پرچمدار خود را با هدفون USonic به بازار عرضه میکند که به طور تخصصی سازگار با ساختار گوش طراحی شده و با فناوری حذف نویز، صدایی غنی را به گوش شما میرساند. در صورتی که صاحب یک هدفون با رابط 3.5 میلی متری هستید نگرانی از بابت استفاده از آن بر روی پرچمدار اچ‌تی‌سی نداشته باشید چرا که این دستگاه همراه با مبدل 3.5 میلی متر به USB-C به فروش میرسد.

Samsung Galaxy s8 and s8 plus

سامسونگ گلکسی اس 8/ اس 8 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 8/ اس 8 پلاس

بدون شک گلکسی اس 8 سامسونگ یکی از بهترین تلفن‌های پرچمداری بود که سال گذشته وارد بازار شد. این گوشی از لحاظ طراحی، کیفیت صفحه نمایش و قدرت سخت افزاری به خوبی توانست رضایت کاربران را کسب کند. برای کسانی که به صورت بیسیم و از طریق بلوتوث با گوشی هوشمند خود به موسیقی گوش میکنند، گلکسی اس 8 یک گوشی ایده آل است چرا که از بلوتوث 5 پشتیبانی میکند. یکی از ویژگی‌های اصلی این نسخه از بلوتوث، فناوری جدید Bluetooth Dual Audio است که امکان همگام‌سازی دو هدفون با یک گوشی را به صورت بیسیم و همزمان فراهم میکند. جدا از این ویژگی، پرچمداران سامسونگ از صدا با وضوح بسیار بالا نیز پشتیبانی میکنند تا صدایی گوش نواز را برای کاربر به ارمغان بیآورند.

LG G6

LG G6

LG G6

ال‌جی نیز درست مانند اچ‌تی‌سی تاکنون چند گوشی هوشمند را برای علاقمندان به موسیقی ساخته و روانه‌ی بازار کرده است که G6 یکی از پرچمداران جدید این شرکت که در MWC 2017 معرفی شد یکی از این دستگاه‌ها محسوب میشود. با برخورداری از Quad DAC 32 bit، جی 6 صدایی بسیار باکیفیت و با حجم بسیار خوب را تضمین میکند و بدین ترتیب تجربه‌ای عالی را برای کاربرانی که با هدفون به شنیدن موسیقی میپردازند رقم میزند. این گوشی قابلیت تقویت صدای فایل های MP3 که یکی از رایج‌ترین فرمت‌های صدا محسوب میشود را نیز دارد تا صدای خروجی با بهترین کیفیت ممکن پخش شود. با چنین ویژگی‌ها و مشخصاتی، LG 6 قطعا به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای کسانی که به دنبال یک گوشی هوشمند مناسب برای گوش دادن به موسیقی هستند محسوب میشود.

iPhone 8/ 8 Plus
اپل آیفون 8/ 8 پلاس

اپل آیفون 8/ 8 پلاس

آیفون 8 جدیدترین نسل از گوشی‌های محبوب اپل است که همچون سال‌های اخیر در دو نسخه ی معمولی و پلاس که تفاوت اصلی آنها در اندازه‌ی آنها خلاصه میشود وارد بازار شده است. این گوشی از نظر طراحی تفاوت کمی نسبت به نسل قبل دارد و فقط از لحاظ جنس بدنه دستخوش تغییراتی شده است. آیفون 8 نیز که یکی از پرفروش‌ترین پرچمداران قبل بوده، فاقد جک هدفون است که البته این اتفاق در آیفون 7 انجام شد و جالب است بدانید سوراخ‌های مربوط به اسپیکر که در پائین دستگاه تعبیه شده اند فقط در یک سمت واقعا نقش اسپیکر را بازی میکنند. با این حال آیفون 8 به واسطه‌ی امکان دسترسی آسان به آیتونز که یکی از غنی‌ترین آرشیوهای موسیقی محسوب میشود، یکی از گوشی پیشنهادی برای علاقمندان به موسیقی محسوب میشود. اسپیکر این گوشی نیز با وجود اینکه حجم صدای زیادی ندارد، شفافیت خوبی را ارائه میدهد.

Xperia XZ Premium
سونی Xperia XZ Premium

سونی Xperia XZ Premium

واکمن‌ها از آن دسته از گجت‌هایی هستند که هر زمان اسم آنها به میان بیآید برند سونی را به یاد خواهیم آورد چرا که این شرکت ژاپنی در تولید این پخش کننده‌های دوست داشتنی سابقه‌ای طولانی مدت دارد. به واسطه‌ی همین موضوع انتظار از بخش صدای گوشی‌های سونی زیاد است . اپلیکیشن پخش موسیقی گوشی‌های این شرکت از جمله مدل پرچمدار XZ Premium یکی از بهترین‌ها در گوشی‌های اندرویدی محسوب میشود که از صدا با کیفیت بسیار بالا پشتیبانی میکند. این گوشی به یک ارتقا دهنده و بهینه کننده‌ی دیجیتال صدا مجهز است برای همین نیازی به دانلود موسیقی با کیفیت بالا نیست چرا که با این ویژگی، گوشی XZ Premium به شکل محسوسی کیفیت آهنگ را افزایش میدهد. جدا از این موضوع، برای کسانی که از هدفون‌های بلوتوثی استفاده میکنند این گوشی به فناوری LDAC سونی مجهز شده تا صدا با وضوحی بالا منتقل شود.

ZTE Axon 7

ZTE Axon 7

ZTE Axon 7

آخرین مورد لیست ما که البته در بخش صدا کم از دیگر موارد این لیست نیست، بر خلاف مدل‌های قبلی که پرچمدار و گران قیمت بودند، یک گوشی میان‌رده با قیمت رقابتی است که در بخش صدا فوق العاده عمل میکند. این گوشی به یک آمپلی فایر بسیار قدرتمند یک DAC 32Bit مجهز است که صدای حجیم و بسیار باکیفیتی را به ارمغان میاورد. میزان سیگنال اسپیکر این گوشی به مقدار بسیار زیاد 84 دسی‌بل میرسد و هدفون ها نیز نهایت مقدار سیگنال 64 دسی‌بلی را پشتیبانی میکنند که نشان دهنده‌ی قدرت صدای فوق العاده‌ی این گوشی هوشمند است. در بخش کیفیت صدا نیز این گوشی از صدای Hi-Fi پشتیبانی میکند پلیر این گوشی نیز کنترل‌های متعددی را برای تنظیم صدا به سلیقه‌ی کاربر ارائه میدهد.

منتشر شده در شهر فافا

 

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

12 ماه پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش