هشتگ های داغ :‌

نامرئی بمانید: آموزش ساخت حساب ایمیل ناشناس

شاید تا سال های پیش کمتر کسی به حریم خصوصی در فضای مجازی توجه داشت که آن دوره را میتوان دوران قبل از افشاگری های ادوارد اسنودن نامید اما اکنون قضیه کاملا فرق کرده است و این فاکتور تبدیل به یکی از بزرگترین چالش های کاربران کامپیوتر، به خصوص کسانی که زیاد با اینترنت سر و کار شده است. حالا بسیاری از کاربران میخواهند کمترین رد را از خود در فضای مجازی جا گذارند و تا حد ممکن امنیت اطلاعات و حریم شخصی خود را حفظ کنند. این که این کار به صورت تمام و کمال قابل انجام نیست بر همه ی ما ثابت شده اما میتوان با اقداماتی ضریب امنیت مجازی را افزایش داد. ارسال پیام های رمزگذاری شده به صورت ایمیل از طریق افزونه های مرورگرها و اپلیکیشن موبایل ها یکی از این راه هاست تا دسترسی شرکت های پشت پرده به متون ارسالی را به صفر برسانید. راه دیگر ساخت ایمیل ناشناس است که اسم و مشخصاتی در آن درج نشود. برای این کار آموزشی که در ادامه ی مطلب آورده شده را قدم به قدم دنبال کنید.

قدم اول: مرور به صورت ناشناس

همان مرورگری که زمان کار با اینترنت دائما با آن سر و کار دارید اولین ردیاب شما محسوب میشود. ردهایی که در مرورگر به نام کوکی شناخته میشوند و تمام اقدامات شما را در هر جا و مکانی که بودید و هستید دنبال و ثبت میکنند و حتی هر چیزی را به اشتراک گذاشته اید را ذخیره میکنند. بدین ترتیب حریم شخصی در این حالت هیچ معنا و مفهومی ندارد. اما برای جلوگیری از این اتفاقات شما میتوانید از حالت امن یا ناشناس مرورگر خود استفاده کنید. این حالت در مرورگرهای مختلف با عناوین Private Mode یا incognito Mode وجود دارد که البته در این حالت نیز مشخصاتی از شما مانند IP Address شما ثبت میشود. برای اینکه از این حالت بخواهید برای ساخت یک حساب ایمیل استفاده کنید شما باید از یک شبکه ی خصوصی مجازی، مرورگر Tor Browser استفاده کنید که به واسطه ی آن اطلاعاتی که از طرف شما ارسال میشود بر روی سرورهای متنوعی درج میشود که در آن حالت شناسایی شما ممکن نیست و کاربران نمیفهمند شما در چه مکانی حضور دارید.

Tor Browser رایگان از 16 زبان مختلف پشتیبانی میکند و برای سیستم عامل های ویندوز، MacOS و لینوکس در دسترس است. نرم افزاری قابل حمل که نیازی به نصب ندارد و آن را از مستقیما از روی فلش مموری نیز میتوانید اجرا کنید. امنیت این نرم افزار آنقدر زیاد است که فیسبوک نیز از آن برای حفاظت از موقعیت کاربران خود استفاده میکند و از آن برای دادن دسترسی به کاربران کشورهای مجاز و مسدود کردن دسترسی در کشورهایی مانند چین استفاده میکند. بیش از یک میلیون کاربر از این ابزار استفاده میکنند.در حالی که امنیت Tor بی نقص نیست، اما بسیار امن تر از مرور در حالت معمولی و ناایمن است.

آدرس ایمیل ناشناس

قدم دوم: ایمیل ناشناس

همان طور که گفته شد هدف از ساخت ایمیل ناشناس این است که هیچ اطلاعات درستی از شما در آدرس ایمیل ثبت نشود. بنابراین شما باید روند ساخت یک ایمیل مانند ساخت یک حساب گوگل معمولی را دنبال کنید اما از درج اسم واقعی خود، تاریخ تولد حقیقی خود، موقعیت جغرافیایی خود و هر چیز دیگری که از شما پرسیده میشود خودداری کنید. حتی آدرس ایمیل و شماره تلفن درج شده در حساب کاربری نیز نباید ربطی به شما داشته باشد. این کار طبیعتا باید هنگامی انجام شود که VPN شما فعال است و از Tor Browser استفاده میکنید. برای حساب کاربری ناشناس سرویس هایی هستند که این خدمات را به کاربران ارائه میدهند و اینکه شما خود را محدود به حساب هایی مانند جیمیل و یاهو نکنید کار هوشمندانه ای است. لازم به ذکر است شما باید از سرویس هایی استفاده کنید که به لایه های امنیتی رمزگذاری شده یا SSL مجهز باشند. SSL یک امنیت پایه در برقراری ارتباط اینترنتی محسوب میشود برای شناسایی آسان سایتی که از این پروتکل امنیتی پشتیبانی میکند کافیست نگاهی به نوار آدرس مرورگر بیاندازیم. اگر آدرس با HTTPS شروع شده بود این به آن معنی است که وب سایت مورد نظر به SSL مجهز است. با این حال حتی در این حالت نیز باید از VPN بهره ببرید تا هنگام ارسال ایمیل، ناشناس باقی بمانید. حتی استفاده از اسامی مستعار در آدرس ایمیل نیز کفایت نمیکند. کافیست یک بار بدون Tor و VPN به اینترنت متصل شوید تا IP Address واقعی شما ثبت شود و این کار برای پیدا کردن محلی زندگی شما نیز کافیست. بنابراین لازم است از یک سرویس ایمیل ناشناس واقعی استفاده کنید. در ادامه بهترین این سرویس ها را معرفی میکنیم.

آدرس ایمیل Hushmail

Hushmail

این سرویس توسط EFF یا همان بنیاد مرزهای الکترونیکی پیشنهاد شده است و استفاده از آن ساده و در عین حال فاقد تبلیغات است. این سرویس از سیستم امنیتی داخلی بین کاربران خود برخوردار است. اما لازم است بدانید Hushmail یک سرویس رایگان نیست و برای استفاده از آن سالانه باید مبلغی معادل 49.98 دلار با 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین بپردازید. نسخه ی رایگان این سرویس تنها 25 مگابایت فضا در اختیار شما قرار میدهد. تاجرین میتوانند از این سرویس پایه ی 3.99 دلار به ازای هر کاربر در هر ماه استفاده کنند. از بندهای هم پذیرش استفاده از این سرویس باید به عدم استفاده های غیر قانونی اشاره کرد چرا که در آن صورت سرویس دهنده میتواند طبق قوانین حکومتی با شما برخورد کند.

Guerilla Mail

با این سرویس شما میتوانید ایمیل هایی را به صورت موقت ارسال کنید. هر پیامی که در این سرویس برای شما ارسال شود فقط برای یک ساعت باقی خواهد ماند. یک آدرس ایمیل ساده در اختیار شما توسط این سرویس قرار میگیرد که به سادگی قابل کپی کردن در کلیپ بورد است. امکان استفاده از دامنه ی اسمی شخص کاربر نیز وجود دارد که البته در آن صورت ضریب امنیت کاهش پیدا میکند. Guerrilla Mail روش بسیار خوبی برای ساخت ایمیل ناشناس و ارسال یک نامه ی الکترونیکی سریع و ناشناس بدون ثبت نام است. حتی امکان پیوست فایل در ایمیل خود با حجم کمتر از 150 مگابایت نیز وجود دارد. ترکیب این سرویس با Tor Browser تا حد زیادی شما را غیر قابل ردیابی میکند.

Mailinator

سرویسی رایگان که رابط کاربری بسیار ساده ای دارد اما قطعا به اندازه ی سرویس های قبلی کاربردی نیست. برای استفاده از این سرویس کافیست نامی را وارد و سپس به دنباله ی آن @mailinator را وارد کنید تا بتوانید پیام های دریافتی را مشاهده کنید. مشکلی که در این میان وجود دارد این است که اگر کاربر دیگری با نام مشابه اقدام به استفاده از سرویس کند هر دو کاربر میتوانند پیام های دریافتی را مشاهده کنند. برای استفاده از این سرویس باید ماهانه 29 دلار پرداخت کنید که در آن صورت 10 مگابایت فضای ذخیره سازی شخصی نیز در اختیار شما قرار میگیرد.

Hide-Your-Email.com

Hide-Your-Email.com

استفاده از این سرویس بسیار آسان است که دلیل آن رابط کاربری ساده ی آن است و کمتر سرویسی را با چنین طرز استفاده ی ساده ای را میتوانید پیدا کنید. استفاده از Hide-Your-Email.com بدون ثبت نام امکان پذیر است. کافیست اسم مورد نظری را برای آدرس ایمیل پنهان خود انتخاب کنید و در آخر @pidmail را اضافه کنید و کار تمام است. با این سرویس نه تنها میتوانید پیام ارسال یا دریافت کنید بلکه آدرس میتوانید برای خود رزرو کنید در حالی که هیچ هزینه ای را برای شما به دنبال ندارد.

Email On Dek

استفاده از این سرویس نیازمند انجام دو مرحله است و بعد از آن میتوانید پیام دریافت یا ارسال کنید. اولین قدم این است که باید به سرویس ثابت شود شما ربات نیستید. سپس شما با یک آدرس ایمیل تصادفی ثبت نام خواهید شد. میتوانید آدرس تصادفی را قبول نکنید اما در هر صورت آدرس های انتخابی به همین شکل خواهند بود. پیشنهاد میشود از این سرویس به صورت موقت و ساعتی استفاده کنید.

TorGuard Email

TorGuard هم یکی دیگر از سرویس های شبکه ی خصوصی مجازی یا همان VPN است که برای استفاده از آن ماهانه باید مبلغی معادل 9 دلار و 95 سنت بپردازید. یکی از خدمات این سرویس، امکان ارسال ایمیل به صورت ناشناس است که برای آن 10 مگابایت فضای ذخیره سازی نیز در نظر گرفته شده که در این حالت هزینه ای ندارد اما اگر خواهان فضای ذخیره سازی نامحدود هستید باید هزینه ای به صورت سالانه معادل 49.95 دلار است. در این حالت هیچ تبلیغی مزاحم شما نخواهد شد و تمام پروتکل های امنیتی نیز از شما حفاظت میکنند.

TrashMail.com

TrashMail تنها یک سایت نیست بلکه افزونه ای برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس نیز میباشد و کاربر مجبور نیست برای استفاده از این سرویس حتما به وب سایت مراجعه کند. از طریق چند دامنه میتوانید آدرس ایمیل جدیدی را بسازید. هزینه ی استفاده از این سرویس بدون محدودیت ها سالانه 12.99 دلار است. با این سرویس شما میتوانید هر تعدادی که میخواهید ایمیل ناشناس بسازید.

ProtonMail

ProtonMail

آخرین سرویسی که به شما معرفی میکنیم چیزی کم از گزینه های قبلی ندارد چه بسا نکات مثبت بیشتری دارد. سرورهای این سرویس در کشور سوئیس قرار دارد که خود میتواند تضمینی بر امنیت آن باشد. تمام پیام ها در این سرویس به صورت رمزگذاری شده رد و بدل میشوند و هر کاربری به صورت رایگان میتواند حسابی بسازد و از 500 مگابایت فضای ذخیره سازی برخوردار شود و تا 150 پیام در روز مبادله کند. برای دسترسی به ویژگی های پیشرفته این سرویس پرداخت ماهانه 4 یورو لازم است. این سرویس پشتیبانی منحصر به فردی از Tor دارد و آن را میتوان با موبایل و کامپیوتر شخصی خود همگام سازی کنید. جالب است بدانید ProtonMail از سیستم تشخیص هویت دو مرحله ای نیز پشتیبانی میکند.

منتشر شده در شهر فافا

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش