هشتگ های داغ :‌

بهترین گوشی های هوشمندی که با 6 گیگابایت رم به بازار عرضه شده اند

یکی از معیارهای اساسی که امروزه کاربران گوشی‌های هوشمند حسابی به آن توجه دارند، میزان حافظه رم است. به عبارتی از نظر بسیاری از افراد، حافظه رم از مواردی است که تأثیر مستقیمی در عملکرد گوشی دارد و هر چه مقدار آن بیشتر باشد، بهتر است. البته در حالت کلی این دیدگاه کاملاً صحیح است، اما بهتر است به طور اصولی با علت اصلی آن آشنا شوید.

RAM یا همان Random Access Memory، نوعی حافظه موقت در کامپیوتر است. حافظه موقت یعنی آنکه اطلاعات ذخیره شده بر روی آن پس از قطع جریان برق از بین خواهد رفت. به عنوان مثال هنگامی که در سیستم متنی را کپی میکنید، تا هنگامی که به طور کامل دستگاه را خاموش نکرده باشید، آن متن در حافظه رم ذخیره خواهد شد. اطلاعات ذخیره شده روی حافظه اصلی کامپیوتر که شامل دیسک‌های سخت یا حافظه‌های فلش SSD می‌شوند، به هنگام نیاز پردازنده بر روی حافظه رم ذخیره و پردازش می‌شوند، البته با فنّاوری‌های جدید در آینده حافظه‌های موقت و دائمی کامپیوتر یکی خواهند شد.

حافظه با دسترسی تصادفی، جایی است که سیستم عامل اپلیکیشن‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید و اطلاعات موقت مورد استفاده برای اجرای اپلیکیشن‌ها در آن نگهداری می‌شود تا در مواقع لازم، به کار گرفته شوند. دلیل این امر هم این است که رم در مقایسه با حافظه داخلی سیستم که اطلاعات معمولی در آن توسط کاربر ذخیره می‌شود، سریع‌تر است و اطلاعات را در مدت زمان کمتری در معرض استفاده قرار می‌دهد.

البته سیستم استفاده از حافظه رم در گوشی‌های هوشمند تفاوت اساسی با پی‌سی‌ها دارد، چنرا که قدرت پردازش اطلاعات در گوشی‌های هوشمند بسیار پایین‌تر از کامپیوترها بوده، از این رو حافظه رم نقش پررنگ‌تری در این محصولات ایفا می‌کند. به عنوان مثال یکی از کاربردهای حافظه رم زمانی مشخص می‌شود که با گوشی خود فیلم‌های صحنه آهسته با کیفیت بالا را ضبط می‌کنید. با وجود اینکه ممکن است فایل نهایی ذخیره شده حجم آن‌چنانی نداشته باشد اما این وظیفه حافظه رم است که اطلاعات غیر فشرده تولید شده توسط سنسور دوربین را بدون تأخیر و به سرعت به پردازنده منتقل کند.

پردازش‌های پس زمینه یا Background Processes به پردازش‌هایی گفته می‌شود که بدون دخالت کاربر و مخفیانه در حال انجام هستند مانند زمانی که از یک برنامه پیام اعلانیه‌ها دریافت می‌کنید، حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید و در حال اجرا نیست. پردازش‌های سرویس مانند دانلودها یا پخش موسیقی پس زمینه هنگام انجام کارهای دیگر نیز از جمله مواردی هستند که به حافظه رم وابسته هستند.

شاید جالب باشد که بدانید، حتی سیستم استفاده از این حافظه و میزان بهینه بودن آن در پلتفرم‌های مختلف نیز با یکدیگر تفاوت دارد.به عنوان مثال در میان 3 پلتفرم شناخته شده بازار، گوشی‌های اندرویدی به مراتب به حافظه رم بیشتری نسبت به گوشی‌های قدرت گرفته از ویندوز فون و iOS نیاز دارند. علت این موضوع هم به ریشه پلتفرم اندروید بازمیگردد. اندروید پلتفرمی عاملی است که بر اساس میزان حافظه رمی که در اختیار دارد، گسترش می‌یابد. این بدین معنی است که هر چه میزان رم بیشتر باشد، عملکرد کلی بیشتر می‌شود و تعداد برنامه‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند نیز می‌تواند بیشتر باشد. اگر کاربر اندروید هستید شاید تا به حال متوجه شده باشید که حتی هنگامی که هیچ کاری انجام نمی‌دهید، سیستم عامل اندروید در هر صورت مقدار زیادی از رم را اشغال کرده است.

در طول سال 2016، شاهد ارتقای فزاینده مقدار رم گوشی‌های هوشمند اندرویدی بودیم؛ به طوری که رم پرچم‌داران این مدل‌ها، از 3 گیگابایت رم به 4 گیگابایت ارتقا پیدا کردند و این در حالی بود که گوشی‌های میان رده، تنها به ارتقا از 1 گیگابایت رم به 2 یا نهایتاً 3 گیگابایت رم بسنده کردند. به هر حال جالب است که سیستم‌های شخصی خیلی از کاربران با 4 گیگابایت رم به خوبی کار می‌کنند و گوشی‌های هوشمند به 6 گیگابایت رم نیاز دارند. همان‌گونه که گوشی‌های جدید از رم بیشتری استفاده می‌کنند، کم‌کم شاهد آن هستیم که بعضی از آن‌ها از نوع سریع‌تری از این حافظه بهره می‌برند.

بسیاری از گوشی‌های کنونی مجهز به رم‌های DDR3 هستند اما تعدادی از آن‌ها مانند گلکسی نوت 8 دارای مدل‌های جدیدتر DDR4 یا LPDDR4 هستند که بهره‌وری انرژی بیشتری نسبت به قبل دارند. به هر حال با توجه به استدلال‌های فوق می‌توان نتیجه‌گیری کرد که استفاده از حافظه رم بالاتر هرچند ضروری نیست، اما در برخی از قسمت‌ها همچون اجرا روان‌تر مالتی تسکینگ می‌تواند باعث اجرا روان‌تر شدن برنامه‌ها گردد. پیش از مرور کردن فهرست زیر، بایستی به این نکته را اشاره کنیم که هدف ما معرفی بهترین گوش‌های مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم بوده و به عنوان مثال از ذکر مدل‌هایی مانند گلکسی سی 9 یا آنر 9 خودداری کرده‌ایم، چرا که به هرحال این مدل‌ها میان رده محسوب می‌شوند.

وان پلاس 5

وان پلاس 5 را می‌توان اولین گوشی هوشمند اندرویدی دانست که با بهره‌گیری از 6 گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه گردید. این پرچم‌دار چینی نیز همانند بسیاری از محصولات دیگر، با تراشه اسنپ‌دراگون 835 و دوربین دوگانه پشتی، یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. گوشی جدید وان پلاس با بدنه فلزی و قاب پشتی منحنی تولید شده و از تکنولوژی Dash Charge این کمپانی نیز پشتیبانی می‌کند. به گفته سازندگان، کاربران با تنها 30 دقیقه شارژ می‌توانند برای یک روز با خیالی آسوده از آن استفاده کنند. طراحی شیک در کنار OxygenOS بر پایه اندروید نوقا نیز سبب محبوبیت بالای این گوشی هوشمند شده‌ است. وان پلاس 5 به عنوان گران‌ترین گوشی این شرکت و با قیمتی بسیار رقابتی، تابستان رونمایی شد. هم‌اکنون کاربران می‌توانند با پرداخت 479 دلار، این اسمارت فون را در دو رنگ خاکستری و طلایی خریداری کنند.

مشخصات فیزیکی 154.5×7.1×7.6 میلی‌متر و 153 گرم
مشخصات نمایشگر 5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 78 درصد)
1080* 1920 پیکسل (در حدود 430 پیکسل در هر اینچ)
مشخصات پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835  با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز
حافظه رم 6 گیگابایت رم
حافظه جانبی 128 گیگابایت
مشخصات دوربین دوگانه 16 مگاپیکسل, 5312×2988 پیکسل، فوکوس اوتوماتیک لیزری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED ثانویه: 16 مگاپیکسل
باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی
سیستم‌عامل اندروید, 7 نوقا

شیائومی می میکس 2

همان‌طور که مشاهده می‌شود، هرچند تا چند سال پیش شرکت‌های چینی صرفا به الگوبرداری از پرچم‌داران سایر شرکت‌ها می‌پرداختند و اغلب در میانه بازار فعالیت می‌کردند، اما امروزه بسیاری از آن‌ها فروش شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل را هدف گرفته‌اند. شیائومی یکی این شرکت‌هاست که با ارائه محصولاتی با سخت افزار قدرتمند و البته قیمت رقابتی، گوی رقابت را در بسیاری از بازارها از شرکت‌های مذکور ربوده است.

نسل اول گوشی شیائومی میکس را میتوان اولین گوشی هوشمندی دانست که با نمایشگری تقریبا بدون حاشیه نمایشگر به بازار عرضه شد.شیائومی می میکس 2 نیز بر همین اساس به صفحه نمایش IPS LCD کم حاشیه با ابعاد 5.99 اینچ مجهز شده است. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 1808 *2160 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی 403ppi را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. هم‌چنین صفحه نمایش بیش از 84 درصد فضای قاب جلویی گوشی را به خودش اختصاص داده که در بین سایر رقبا یک رکورد عالی محسوب می‌شود. شیائومی می میکس 2 دکمه قابل لمسی زیر صفحه ندارد و اولین گوشی برند شیائومی است که از کلید‌های ناوبری نرم افزاری استفاده میکند.در نهایت پردازنده اسنپ‌دراگون 835 را 6 گیگابایت حافظه رم همراهی میکند که اجرای بدون لگ و تاخیر را میتواند تضمین نماید.

مشخصات فیزیکی 141.5 x 71.1 x 7.8 میلی‌متر و 185 گرم
مشخصات نمایشگر 5.9 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 84 درصد)
1808*2160 پیکسل (در حدود 403 پیکسل در هر اینچ)
مشخصات پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز
حافظه رم 6 گیگابایت رم
حافظه جانبی 128 گیگابایت
مشخصات دوربین 16 مگاپیکسل, 5312×2988 پیکسل، فوکوس اوتوماتیک لیزری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED ثانویه: 5 مگاپیکسل
باتری 3040 میلی‌آمپر ساعتی
سیستم‌عامل اندروید, 7 نوقا

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8، قدرتمندترین پرچم‌دار شرکت سامسونگ و دومین گوشی هوشمند این شرکت محسوب می‌شود که به 6 گیگابایت حافظه رم تجهیز شده است. از آنجا که این محصول از نمایشگر عریض و بدون حاشیه‌ای بهره می‌برد، بدون شک اجرای هم‌زمان دو برنامه بر روی آن لذت بخش خواهد بود و این قسمت به لطف حافظه رم بالا، بدون شک بی‌هیچ عیب و نقصی اجرا خواهد شد. گلکسی نوت 8 برخلاف نسل قبلی تنها در مدلی که به نمایشگر 6.3 اینچی لبه خمیده تجهیز شده و وضوح تصویر QHD+ را ارائه می‌کند به بازار عرضه خواهد شد. شرکت سازنده این پنل که از فناوری AMOLED بهره برده و دارای نسبت تصویر 18.5:9 بوده، Infinity نام‌گذاری کرده است و مشابه آن را در سری گلکسی اس 8 نیز مشاهده کرده‌ایم. قابلیت جدید App Pair در گلکسی Note 8 به شما امکان می‌دهد روی پنل Edge برنامه‌های دلخواهتان را با هم جفت کرده و بعد آن‌ها را به صورت هم‌زمان و به راحتی اجرا کنید؛ مثلا هم‌زمان با ارسال پیام به دوستان، می‌توانید ویدیو هم تماشا کنید.

گلکسی نوت 8 سامسونگ، قدرتمندترین گوشی ساخت کمپانی کره‌ای و یکی از قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار است. این گوشی در دو نسخه مجهز به اسنپ‌دراگون 835 و اگزینوس 8895 به بازار عرضه خواهد شد که هر دو تراشه برپایه لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته‌اند.

مشخصات فیزیکی 162.5×8.1×5.6 میلی‌متر و 195 گرم
مشخصات نمایشگر 6.2 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 83.6 درصد)
1440×2960 پیکسل (در حدود 570 پیکسل در هر اینچ)
مشخصات پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 یا اگزینوس 8895 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز
حافظه رم 6 گیگابایت رم
حافظه جانبی 256 گیگابایت
مشخصات دوربین دوگانه 12 مگاپیکسل, 5312×2988 پیکسل، فوکوس اوتوماتیک لیزری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED ثانویه: 8 مگاپیکسل
باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی
سیستم‌عامل اندروید, 7 نوقا

اچ تی سی یو 11

اچ تی سی یو 11 همانند بسیاری از پرچم‌داران بازار در سینه میزبان تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 که بر پایه لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته است. این تراشه با قدرت بالای خود به راحتی از پس اجرای هر نوع بازی و اپلیکیشن 64 بیتی برخواهد آمد؛ حال آنکه شرکت سازنده در کنار این پردازنده از حافظه رم 6 گیگابایتی نیز استفاده کرده که یو 11 را به یکی از قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر تبدیل می‌کند. این محصول همچنین از حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی بهره برده و متاسفانه امکان به‌کارگیری حافظه جانبی در آن وجود ندارد.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین 12 این گوشی موبایل علاوه بر داشتن کیفیتی فوق‌العاده بالا، دارای حداقل نویز ممکن هستند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به برتری دوربین اچ تی سی U 11 کمک می‌کند، فوکوس فوق‌العاده سریع آن است. گوشی اچ تی سی یو 11 قادر است با دوربین اصلی خود ویدیوهای 4K نیز ضبط کند. همچنین، کاربران می‌توانند در رزولوشن 1080 پیکسل، ویدیوهای صحنه آهسته با سرعت 120 فریم بر ثانیه بگیرند.

مشخصات فیزیکی 153.9×75.9×7.9 میلی‌متر و 116 گرم
مشخصات نمایشگر 5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 71 درصد)
1440×2960 پیکسل (در حدود 570 پیکسل در هر اینچ)
مشخصات پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز
حافظه رم 6 گیگابایت رم
حافظه جانبی 128 گیگابایت
مشخصات دوربین  12 مگاپیکسل, 5312×2988 پیکسل، فوکوس اوتوماتیک لیزری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED ثانویه: 16 مگاپیکسل
باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی
سیستم‌عامل اندروید, 7.1 نوقا

پی 10 پلاس

طراحی پی 10 پلاس با نسل قبلی آن یعنی هواوی پی 9 تفاوت چندانی ندارد، به طوری که با گوشی هوشمندی مجهز به فریم فلزی با گوشه‌هایی گرد، نمایشگری تخت و دوربین دوگانه در قاب پشتی رو به رو هستیم. هواوی پی 10 به یک نمایشگر 5.1 اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز شده است و پوشش گوریلا گلس 5 نمایشگر را در بر گرفته است. مدل بزرگ‌تر گوشی پرچم‌دار جدید هواوی با نمایشگر 5.5 اینچی Quad HD ارائه خواهد شد و رزولوشن صفحه‌نمایش، 1440 در 2560 پیکسل است.

هواوی پی 10 از تراشه هشت هسته‌ای Kirin 960، شش گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که گوشی پرچم‌دار جدید هواوی از آن استفاده می‌کند، بهره‌مندی از اندروید 7 نوقا با رابط کاربری EMUI 5.1 و پشتیبانی از نسل 4.5 G LTE است و شرکت هواوی، ادعا می‌کند که گوشی‌های پرچم‌دار جدید این سازنده در مقایسه با آیفون‌های شرکت اپل تا 60 درصد عملکرد بهتری در زمینه آنت‌دهی خواهد داشت.

مشخصات فیزیکی 153.5×74.2×7 میلی‌متر و 165 گرم
مشخصات نمایشگر 5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 71.2 درصد)
1440×2960 پیکسل (در حدود 570 پیکسل در هر اینچ)
مشخصات پردازنده هشت هسته ای کرین 960
حافظه رم 6 گیگابایت رم
حافظه جانبی 128 گیگابایت
مشخصات دوربین دوگانه 12 + 20 مگاپیکسل, 5312×2988 پیکسل، فوکوس اوتوماتیک لیزری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED ثانویه: 8 مگاپیکسل
باتری 3270 میلی‌آمپر ساعتی
سیستم‌عامل اندروید, 7 نوقا
امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش