هشتگ های داغ :‌

راهنمای خرید: با بهترین تبلت های مناسب طراحان آشنا شوید

تصویر اصلی خبر راهنمای خرید: با بهترین تبلت های مناسب طراحان آشنا شوید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان از ابزارهای مختلفی برای خلق هنر استفاده نمود مثل خیلی از نرم افزارهای گرافیکی که برای طراحی در نظر گرفته می شوند و میتوان خلاقیت فردی را با استفاده از آنها به نمایش گذاشت. تبلت ها نیز جزء ابزارهایی هستند که علاوه بر کاربردهای فراوانی که دارند میتوان برای طراحی و نقاشی از ان ها استفاده نمود در اصل این جزء قابلیت های تبلت هایی با گرافیک بالا است که بتوان از آنها برای طراحی و نقاشی استفاده نمود.

اندازه ی تبلت های گرافیکی از 4 در 5  تا 18 در 12 است. به دلیل اینکه تبلت های کوچک برای کار خانگی و حرفه ای مناسب هستند، اکثر هنرمندان سایز میانی را به تبلت های بزرگ ترجیح می دهند زیرا اجازه ی حرکت طراحی و نقاشی طبیعی تری را به آن ها می دهد. برای افراد غیر هنری، معمولا یک تبلت کوچک کفایت خواهد کرد. در حقیقت، این تبلت ها توسط افرادی که برای بیان پیکاسوی درونشان به یک تبلت بزرگ نیاز ندارند ترجیح داده می شود.

مورد دیگری که هنگام انتخاب تبلت باید در نظر بگیرید، وضعیت واقعی میز در دسترس شما است. به خاطر داشته باشید که ابعاد یک تبلت به فضای واقعی طراحی اشاره دارد نه ابعاد بیرونی آن؛

همچنین سطح فشار اکثر تبلت ها یا 1024،512،256 است یا 2048. این اعداد به سطح حساسیت قلم اشاره دارند. سطوح بالاتر، بیشترین حساسیت را دارند و بهترین نتایج را ارئه می دهند به خصوص اگر از قلم به عنوان یک ابزار هنری استفاده می کنید. اصول کار سطوح فشار همانند قلموی نقاشی، مداد یا یک تکه کچ است. هرچه بیشتر فشار دهید، خط حاصل تیره تر و ضخیم تر خواهد بود. حساسیت فشاری قلم بخصوص برای هنرمندان دیجیتال که نیاز به کنترل ضخامت خط ، رنگ، شفافیت و ترکیب  کردن دارند اهمیت دارد.ما در ادامه بهترین تبلت های دارای قلم را لیست کرده ایم که به میتوان از آنها به منظور خلق آثار هنری دیجیتال استفاده کرد.

آیپد پرو 10.5

آیپد پرو 10.5

نمایشگر آیپد پرو 10.5 اینچی ارائه کننده رنگ‌هایی دقیق و حتی تغییرات پویای نرخ رفرش برای پیمایش نرم و مشاهده‌ی ویدیو است. این نمایشگر کمی بزرگ‌تر از آنچیزیست که می‌توان بر روی تبلت 9.7 اینچی آیپد مشاهده کرد، اما حاشیه‌های بسیار کمتر آن باعث شده تا اندازه کلی دو دستگاه یکی باشد.این تبلت ارائه کننده نرخ رفرش 120 هرتز است که اجازه می‌دهد تجربه عالی را با نمایشگر آن به دست آورید و به بهترین شکل ممکن، همراه با قلم هوشمند اپل بر روی نمایشگر این تبلت به هنرنمایی بپردازید. كاربران به‌وسيله‌ی قلم میتوانند كارهای هنری و گرافيكي مختلفي انجام دهند.

این آیپد جدید به مراتب قدرتمندتر نیز شده است و به لطف یک نمایشگر و کیبورد بزرگتر باعث شده تا بیشتر حرفه‌ای‌ها جذبش شوند؛ هرچند کار با این کیبورد زیاد راحت نیست.از دیگر مشخصات این مدل میتوان به تراشه A10 در کنار 3 گیگابایت حافظه رم، امکان اتصال به شبکه های مخابراتی LTE  و دوربین 12 مگاپیکسلی اشاره کرد.

  • مشخصات فیزیکی: 6.1 × 174.1 × 250.6 میلی‌متر، 477 کیلوگرم
  • مشخصات صفحه‌نمایش: 13 اینچی LCD با رزولوشن 2224 × 1668 پیکسل، فناوری True Tone display برای تنظیم دمای رنگ‌ها
  • مشخصات پردازنده اصلی: A10 با ماکزیمم فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز
  • مشخصات حافظه: 3 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایت
  • سایر مشخصات و ویژگی‌ها: سنسور اثر انگشت، بلوتوث 4، باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 30.4 وات ساعت

سرفیس پرو 4

سرفیس پرو 4

بدنه‌ دستگاه از جنس منیزیم ساخته شده که احساس بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌کند. این لپ‌تاپ هیبریدی از یک نمایشگر 12.3 اینچی بهره می‌برد و ضخامت و وزن کمتری نسبت به نسل قبل خود دارد. ضخامت این محصول مایکروسافت به 8.4 میلی‌متر رسیده، رقمی که به لطف پیشرفت‌های فناوری PixelSense و کاهش قطر نمایشگر صورت گرفته است. البته این مقدار نسبت به دیگر لپتاپ‌های هیبردی موجود آن‌چنان مطلوب به نظر نمی‌رسد، اما توجه داشته باشید که در قلب این محصول از تراشه نسل ششمی اینتل استفاده شده است.

مدل مجهز به تراشه پردازنده Core i7 در سه مدل قابل سفارش بوده که یکی از آن‌ها دارای 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی از نوع SSD، دیگری دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت ظرفیت داخلی و کانفیگ سوم دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت ظرفیت داخلی است. هر 3 مدل مذکور دارای کارت گرافیک Iris Plus Graphics 640 هستند. تمامی کافنینگ های سرفیس پرو با یک کارت گرافیک داخلی به بازار عرضه می‌شوند، از این رو برای دانشجویان رشته‌های گرافیک که با برنامه‌هایی مانند مایا و 3 دی مکس سرو کار دارند مناسبت نیست.

  • مشخصات فیزیکی: 8.45 × 201.42 × 292.1 میلی‌متر، 786 کیلوگرم
  • مشخصات صفحه‌نمایش: 12.3 اینچی LED با رزولوشن 1824 × 2736 پیکسل و روکش مات
  • مشخصات پردازنده اصلی: Core i7 اینتل با ماکزیمم فرکانس کاری 3.4 گیگاهرتز، 3 مگابایت حافظه کش
  • مشخصات پردازنده گرافیکی: 2 گیگابایت، مدل Intel Iris graphics GPU اینتل
  • مشخصات حافظه: 8 تا 16 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایت از نوع SSD
  • سایر مشخصات و ویژگی‌ها: پورت USB 2، پورت USB 3، پورت HDMI، پورت VGA، باتری لیتیوم‎ یونی با 5087 میلی آمپر ساعتی، وب کم، کارت‌خوان، شبکه بی‌سیم وای‌ فای، بلوتوث داخلی، ویندوز 10

گلکسی تب اس 3

تب اس 3

در این تبلت شاهد استفاده از یک صفحه‌ نمایش 9.7 اینچی با رزولوشن 2048×1536 و پنل Super AMOLED که پیش‌تر در بسیاری از گوشی‌های سامسونگ شاهد استفاده از آن بودیم، به کار گرفته شده است. در این تبلت از قلم هوشمند S Pen استفاده شده است که با وجود بهره گیری صفحه‌ نمایش آن از قابلیت تشخیص 4096 سطح از فشار، بهترین و دقیق‌ترین تجربه‌ ممکن برای استفاده از آن را برای کاربران فراهم می‌کند.

همچنین، سخت افزار استفاده شده در این تبلت هم در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. در تب اس 3 شاهد استفاده از چیپ قدرتمند اسنپ‌دراگون 820 هستیم که با وجود عرضه‌ آن در سال 2016، هنوز و در سال 2017 می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار دهد. در این چیپ از پردازشگر گرافیکی آدرنو 530 استفاده شده است که امکان اجرای سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی بروی دستگاه شما را فراهم می‌کند.از دیگر ویژگی های این مدل میتوان به 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و دو بلندگوی استریو اشاره کرد.

  • مشخصات فیزیکی: 23 × 132 × 212 میلی‌متر، 1 کیلوگرم
  • مشخصات صفحه‌نمایش: 9.7 اینچی Super AMOLED لمسی با رزولوشن 2048×1536پیکسل
  • مشخصات پردازنده اصلی: اسنپ‌دراگون 820 با ماکزیمم فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز
  • مشخصات پردازنده گرافیکی:
  • مشخصات حافظه: 4 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه داخلی 32 گیگابایت از نوع SSD
  • سایر مشخصات و ویژگی‌ها: شبکه بی‌سیم وای‌ فای، بلوتوث داخلی، اندروید 7.1, قلم نوری S Pen

لنوو یوگا بوک

لنوو یوگا بوک

بدنه یوگا بوک کاملاً فلزی بوده و وزن و ضخامت آن نیز به ترتیب 690 گرم و 9.6 میلی‌متر خواهد بود. نسخه اندرویدی یوگا بوک با رابط کاربری Book UI لنوو عرضه شده و از قابلیت چندپنجره‌ای و میان‌برهای کیبورد نیز برخوردار خواهد بود.صفحه‌نمایش 10.1 اینچی Yoga Book  وضوحی برابر 1920 در 1080 پیکسل داشته و می‌توانید با هر قلمی روی آن بنویسید. از آن‌جا که لولاهای این نوت‌بوک به صورت 360 درجه باز می‌شوند می‌توانید از آن به عنوان تبلت نیز استفاده کنید و دوربین‌ها 8 و 2 مگاپیکسلی آن نیز برای تمامی مصارف یک تبلت یا نوت‌بوک مناسب هستند.

وجه تمایز یوگا بوک با سایر مدل‌های این فهرست، بهره مندی از کیبورد لمسی است.در حقیقت یوگا بوک از نمایشگری دیگری نیز بهره میبرد که میتوان از آن به عنوان یک کیبورد نیز استفاده کرد.به این ترتیب اگر به یادداشت برداری و یا طراحی علاقه دارید این صفحه‌کلید می‌تواند محو شده و با قلم Real Pen لنوو که می‌تواند تا 2048 درجه فشار و 100 درجه زاویه را تشخیص دهد روی آن بنویسید. قلم Real Pen لنوو همچنین دارای جوهر واقعی بوده و می‌توانید با آن روی کاغذ واقعی نیز بنویسید.

  • مشخصات فیزیکی: 9.6 × 170.6 × 256.54 میلی‌متر،  690 گرم
  • مشخصات صفحه‌نمایش: 13 اینچی LCD لمسی با رزولوشن 1200 × 1920 پیکسل
  • مشخصات پردازنده اصلی:Intel Atom x5-Z8550 Chipset اینتل با ماکزیمم فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز
  • مشخصات پردازنده گرافیکی: Intel HD Graphics 400 GPU
  • مشخصات حافظه: 4 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه داخلی 64 گیگابایت
  • سایر مشخصات و ویژگی‌ها: باتری لیتیوم‎ یونی 3 سلولی، وب کم، کارت‌خوان، شبکه بی‌سیم وای‌ فای، بلوتوث داخلی، ویندوز 10, قلم نوری,دوربین تشخیص چهره

سرفیس بوک

surface book painting

هرچند این محصول در بازار داخلی با قیمت‌های گزافی قابل دسترس است، اما شک نکنید که با خرید آن دیگر سمت هیچ لپ‌تاپ یا تبلتی نخواهید رفت. سرفیس بوک به دلیل بهره‌مندی از تراشه گرافیکی مجزا، برای اجرای بازی‌های گرافیک بالا در رندر کردن تصاویر و ویدئوهایی گرافیکی سنگین نیز مناسب است. سرفیس بوک طراحی شده برای کارایی فوق‌العاده‌، به شما دسترسی برق‌آسا می‌دهد تا به برنامه‌ها، ویدیوها و موزیک دسترسی داشته باشید. به علاوه قدرتی را در اختیارتان می‌گذارد تا از تصاویر و بازی‌های قوی با یک گرافیک مجزا که می‌تواند کارهای سخت را انجام دهد، لذت ببرید. مایکروسافت مدعیست که سرفیس بوک در نرم‌افزارهای SolidWorks 3D CAD, AutoCAD Revit و Adobe Premiere Pro5 سرعت و کارایی خود را نشان می‌دهد؛ از این رو برای دانشجویان رشته‌های مهندسی بهترین گزینه محسوب می‌شود. البته شاید بتوان از قیمت بالای این محصول در بازار داخلی به عنوان یک نقطه ضعف یاد کرد که خرید آن را صرفا برای طیف محدودی از دانشجویان امکان پذیر می‌کند.

  • مشخصات فیزیکی: 23 × 232 × 312 میلی‌متر، 1.6 کیلوگرم
  • مشخصات صفحه‌نمایش: 13.5 اینچی LCD لمسی با رزولوشن 3000×2000 پیکسل و روکش مات
  • مشخصات پردازنده اصلی: Core i7 اینتل با ماکزیمم فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز، 4 مگابایت حافظه کش
  • مشخصات پردازنده گرافیکی: 2 گیگابایت، مدل GeForce 940M GDDR5 اینتل
  • مشخصات حافظه: 8 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه داخلی 256 گیگابایت از نوع SSD
  • سایر مشخصات و ویژگی‌ها: پورت USB 3, باتری لیتیوم‎ یونی 4 سلولی، وب کم، کارت‌خوان، شبکه بی‌سیم وای‌ فای، بلوتوث داخلی، ویندوز 10, قلم نوری Surface Pen
امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش