هشتگ های داغ :‌
مودم دو باند بخریم یا تک باند؟
0

مودم دو باند بخریم یا تک باند؟

DSL-2877AL Dual Band 11ac ADSL2+ Four Port Wireless Router | D-Link

احتمالا تا كنون با اصطلاحات تك باند، دوباند و سه باند در مودم ها مواجه شده ايد. ما امروز تصميم داريم تفاوت اين اصطلاحات را براي شما شرح دهيم تا از اين پس با توجه به نياز خود بهترين مودم را انتخاب كنيد.

اول ببينيم باند چيست؟ باند دقيقا مثل جاده مي ماند و سيگنال ها دقيقا همانند اتومبيل هايي هستند كه در آن رفت و آمد مي كنند. حال اگر براي رفتن از شهري به شهر ديگر فقط يك جاده وجود داشته باشد همه ي اتومبيل ها فقط يك انتخاب دارند و تردد مشكل خواهد بود اما اگر دو جاده وجود داشته باشد اتومبيل ها در دو جاده پراكنده خواهند شد و بار ترافيك كمتر خواهد شد.

در مودم ها امواج از طريق باندهاي فركانسي 2.4 و 5 گيگاهرتز منتقل مي شوند. يك مودم تك بانده فقط از يكي از اين باندها استفاده مي كند در حالي كه روترهاي دوبانده مي توانند از هر دو باند 5 و 2.4 گيگاهرتز استفاده كنند و در نتيجه تداخل و ازدحام داده ها هنگام انتقال را به حداقل برسانند.

تفاوت باند 2.4 و 5 گيگاهرتز در چيست؟

1-سرعت: اولين تفاوت آن ها در سرعت است. فركانس 2.4 گيگاهرتز تا 450 يا 600 مگاهرتز و فركانس 5 مگاهرتز تا سرعت 1300 مگابيت بر ثانيه را پشتيباني مي كند كه اين سرعت ها بستگي زيادي به استاندارد مودم دارد كه 802.11b, 802.11g, 802.11n يا 802.11ac باشد.

2-ازدحام: اكثر دستگاه ها از گوشي هاي قديمي گرفته تا ريموت درب پاركينگ همه در فركانس 2.4 گيگاهرتز كار مي كنند در نتيجه ازدحام اين باند زياد است. فركانس 5 گيگاهرتز دقيقا بر عكس است چرا كه تعداد كمي از دستگاه ها روي اين فركانس كار مي كنند، نتيجه اين كه خلوت است و داده ها مي توانند با سرعت بيشتري منتقل شوند.

3-برد: فركانس 2.4 گيگاهرتز طول موج بيشتري دارد و در نتيجه برد آن نيز بيشتر است. اما فركانس 5 گيگاهرتز با اين كه طول موج كمتري دارد اما قدرت نفوذ آن بيشتر است و از ديوارها و اشياء راحت تر عبور مي كند.

4-نوع داده: فركانس 2.4 گيگاهرتز براي مواردي همچون ايميل زدن، تماشاي عكس و وب گردي قابل استفاده است اما 5 گيگاهرتز براي بازي هاي آنلاين و استريم ويدئو مناسب است.

حال كه با تفاوت هاي اين دو فركانس آشنا شديد لازم است بدانيد كه آيا شما نياز به يك مودم دو باند داريد يا خير؟

فركانس 5 يا 2.4 گيگاهرتز ؟

اگر احساس مي كنيد سرعت شما كاهش يافته و يا براي بازي و تماشاي فيلم به سرعت بيشتري نياز داريد احتمالا نياز است فركانس 5 گيگاهرتز را با يك مودم دو باند همانند DSL-2877AL تجربه كنيد. به خصوص اگر در يك مجتمع آپارتماني يا محلي با ده ها روتر زندگي مي كنيد.
به طور خلاصه باند 5 گيگاهرتز براي شما مناسب است اگر:

•    در محلي زندگي مي كنيد كه تعداد مودم هاي اطراف شما زياد است و احساس مي كنيد حجم بالاي ترافيك امواج، در ارتباط دستگاه هاي شما اختلال ايجاد كرده است.

•    مودم را براي يك دفتر كوچك يا گيم نت مي خواهيد.

•    يك شبكه ي محلي فعال داريد و چندين دستگاه از فايل هاي حجيم موجود در هارد متصل به مودم استفاده مي كنند و يا بخواهيد بازي تحت شبكه انجام دهيد.

و باند ۲.۴ گیگاهرتز برای شما مناسب‌ است؛ اگر فاصله‌ی دستگاه‌ها (نسبتا) زیاد است و بخواهيد كارهاي معمولي در حد وبگردي، چت آنلاين و باز كردن ايميل انجام دهيد.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

12 ماه پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش