هشتگ های داغ :‌

کاربردهای پورت USB در مودم ها

تصویر اصلی خبر کاربردهای پورت USB در مودم ها

اغلب افراد پس از خريد مودم با تعدادي پورت روي آن مواجه مي شوند كه از كاربرد آن ها اطلاعي ندارند و نادانسته به خاطر آن ها هزينه ي بيشتري براي خريد مودم متحمل مي شوند. يكي از اين پورت ها USB است.

ما امروز تصميم داريم كاربردهاي پورت USB در مودم را برايتان توضيح دهيم تا بتوانيد بهتر از امكانات مودمتان استفاده كنيد و اگر به آن نياز نداريد هزينه ي اضافي بابت آن پرداخت نكنيد. با ما همراه باشيد.

1-اشتراك گذاري پرينتر در شبکه (printer server)

اگر در خانه يا اداره پرينتري داريد كه نياز است چندين دستگاه از آن استفاده كنند مي توانيد از طريق پورت USB آن را به مودم وصل كنيد و پس از انجام تنظيمات لازم همه ي دستگاه ها از آن استفاده كنند.

ديگر نياز نيست كه پرينتر را به يك كامپيوتر وصل كنيد و از طريق آن پرينت بگيريد، ضمن اين كه براي پرينت يك فايل از روي تبلت يا موبايل نيز حتماً بايد فايل را به طريقي به كامپيوتر متصل به پرينتر منتقل مي كرديد تا بتوانيد آن را چاپ كنيد؛ اما با وجود پورت USB مي توانيد با هر دستگاهی كه از طريق شبكه ي LAN به مودم وصل است مثل كامپيوتر، يا دستگاه هايي كه از طريق شبكه ي وايرلس به مودم وصل‌اند مثل گوشي و تبلت به راحتي از فايل هاي مورد نظرتان پرينت بگيريد.

براي مشاهده مشخصات و خريد مودم روتر از شهر فافا روي  DSL-2790U كليك كنيد

2-دانلود مستر (Download master)

احتمالاً براي شما هم تا كنون پيش آمده كه بخواهيد فايلي را دانلود كنيد اما به هر دليلي مثل خستگي يا قرار ملاقات نتوانيد منتظر بمانيد تا دانلود فايل تمام شود. در چنين مواقعي اغلب مجبور به متوقف كردن دانلود مي شويم و گاهي اوقات هم كامپيوترمان را روشن مي گذاريم تا به دانلود ادامه دهد.

براي حل اين مشكل قابليت دانلود مستر به برخي از مودم ها افزوده شده است. دانلود مستر در واقع توانایی دانلود مستقیم از مودم به روی هارد یا فلش متصل به آن، بدون نیاز به وجود کامپیوتر است. با وجود اين قابليت مي توان دستور دانلود فايل هاي مورد نظر را به مودم داد، حتي زمان دانلود را مشخص كرد و سيستم را خاموش كرد. در نتيجه ي اين تنظيمات، مودم شروع به دانلود مي كند و فايل ها را مستقيما به هارد يا فلش متصل به مودم منتقل مي كند.

اين قابليت علاوه بر حل مشكل مطرح شده مزاياي ديگري از جمله كاهش مصرف برق، كاهش خرابي سيستم و حتي استفاده راحت از بسته هاي اينترنت شبانه دارد.

البته بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه اين قابليت در همه ي مودم هايي كه پورت USB دارند در دسترس نيست و بايد مودم از آن پشتيباني كند. به عنوان مثال در مودم DSL-N14U ايسوس اين قابليت را مشاهده مي كنيم.

براي مشاهده مشخصات و خريد مودم روتر از شهر فافا روي  DSL-N14U كليك كنيد

3-استفاده از دانگل هاي 3G / 4G

در صورتی که یک دانگل 3G / 4G (وسیله‌ای که سیم‌کارت 3G / 4G داخل آن قرار می‌گیرد تا از ارتباط اینترنت آن استفاده کنید) مثل C3G72 سيسكو داشته باشید، اگر آن را با استفاده از این درگاه به مودم متصل کنید می‌توانید ارتباط 3G / 4G را با سایر سیستم های متصل به مودم به اشتراک بگذارید. فرض کنید به سفر رفته‌اید و اینترنت ADSL در اختیار ندارید. حال اگر یک دانگل 3G / 4G با درگاه USB داشته باشید می‌توانید آن را به لپ‌تاپ خودتان متصل کنید. در این صورت لپ‌تاپ شما با استفاده از ارتباط 3G به اینترنت متصل می شود؛ اما اگر چند لپ‌تاپ و یا گوشی هوشمند داشته باشید چطور؟ در آن صورت اگر دانگل 3G / 4G را به مودم متصل کنید، همه دستگاه‌هایتان می‌توانند مانند وقتی که از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید به مودم متصل شده و از اینترنت استفاده کنند.

لازم به ذكر است كه اين قابليت نيز همانند دانلود مستر در تمام مودم ها با پورت USB در دسترس نيست و بايد مودم از آن پشتيباني كند.

براي مشاهده مشخصات و خريد مودم روتر از شهر فافا روي DSL-2877AL كليك كنيد

نمایی از یک مودم با پورت های مربوطه و یو اس بی

4-اشتراك فايل ها در شبكه (File Sharing)

با اتصال هارد از طريق پورت USB به مودم، مي توانيد اطلاعات موجود روي هاردتان را با تمام سيستم هاي درون شبكه به اشتراك بگذاريد. با وجود اين امكان، ديگر نياز نيست براي مشاهده ي فيلم ها يا گوش دادن به آهنگ ها و يا استفاده از ساير فايل هاي روي هاردتان حتماً هارد را به كامپيوتر وصل كنيد يا اين كه آنها را روي موبايل و تبلتتان كپي كنيد. بلكه همه ي دستگاه هاي متصل به مودم مي توانند به محتويات هارد دسترسي داشته باشند.

براي مشاهده مشخصات و خريد مودم روتر از شهر فافا روي ZYXEL DEL 1312-T10B كليك كنيد

منتشر شده در شهر فافا

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش