هشتگ های داغ :‌
بهینه-سازی-تنظیمات-فتوشاپ
0

راهنمای بهینه سازی تنظیمات فتوشاپ برای استفاده بهتر از منابع سیستم | سیستم پیشنهادی بهینه برای نرم‌افزار 2024

فتوشاپ به عنوان یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای ویرایش عکس و طراحی گرافیک مورد توجه قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار نیاز به کارت گرافیک قدرتمند برای عملکرد بهتر دارد. با این حال، اگر تنظیمات آن بهینه نباشد، ممکن است با مشکلاتی مانند کندی عملکرد، استفاده بیش از حد از منابع سیستم، یا حتی کرش مواجه شوید. در این مقاله از شهر تکنولوژی فافا، راهنمای بهینه سازی تنظیمات فتوشاپ برای استفاده بهتر از منابع سیستم را ارائه می‌دهیم.

بهینه-سازی-تنظیمات-فتوشاپ

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهینه سازی تنظیمات فتوشاپ: استفاده از RAM برای افزایش سرعت adobe photoshop

هر چه میزان رم بیشتری به فتوشاپ اختصاص داده شود، این نرم‌افزار سریع‌تر عمل می‌کند. در تنظیمات حافظه می‌توانید میزان رم مجاز که فتوشاپ از آن استفاده می‌کند را ببینید. به صورت پیش‌فرض، Adobe Photoshop از 70 درصد رم موجود در سیستم استفاده می‌نماید. در صورتی که به میزان بیشتری از رم نیاز دارید؛ می‌توانید 5 درصد به میزان رم پیش‌فرض اضافه کنید. 

برای تغییر مقدار رم اختصاص داده شده به فتوشاپ در ویندوز، باید به بخش Edit > Preferences > Performance و در مک‌بوک به بخش Menu Photoshop > Preferences > Performance مراجعه کنید. به صورت کلی، اگر مقدار رم سیستم‌تان کم است می‌توانید تا 80 درصد نیز، آن را افزایش دهید. در غیر این صورت، 50 درصد عدد مناسبی است. 

بهینه-سازی-تنظیمات-فتوشاپ

بهینه سازی تنظیمات فتوشاپ: تنظیمات History 

در همان پنجره بخش قبل، History and Cache را پیدا کنید. این قسمت، کنترل مقدار اطلاعات ذخیره شده روی رم را بر عهده دارد. History State تعداد رکوردهای تاریخچه را به شما نشان می‌دهد، یعنی تا چند مرتبه می‌توان عملیات را با استفاده از Ctrl + Z به عقب برگرداند. 

بیشتر شدن مقدار Cache Levels و کمتر شدن مقدار Cache Tiles سبب سریع‌تر شدن عملیات جابجایی عکس‌ها و زوم کردن در آن‌ها می‌شود. اما با این کار، زمان بیشتری برای باز شدن تصاویر نیاز است.

بهینه-سازی-تنظیمات-فتوشاپ

بستن پنجره‌های اضافی برای بالا بردن سرعت فتوشاپ

در این نرم‌افزار بسیاری از پنجره‌های باز بسیار کند کار می‌کنند. بستن این پنجره‌های استفاده نشده می‌تواند از بسیاری از منابع سیستم استفاده نکند و آن‌ها را برای عملیات‌های سنگین‌تر ذخیره نماید.

بهینه سازی تنظیمات فتوشاپ: تنظیم GPU برای افزایش سرعت فتوشاپ

ابتدا باید از بخش Edit، پنجره Preferences را باز کنید. حال در پنجره باز شده، از منوی سمت چپ، گزینه Performance را انتخاب نمایید. اگر در بخش Graphic Processor Settings، گزینه Use Graphic Processor انتخاب نشده، تیک آن را بزنید.

بهینه-سازی-تنظیمات-فتوشاپ

حال روی گزینه Advanced Settings کلیک نمایید. در صورتی که گزینه Use OpenCL تیک نخورده، آن را فعال کنید تا از فیلترهای جدید Blur Gallery، Smart Sharpen، Select Focus Area یا Image Size with Preserved Details، راحت‌تر و سریع‌تر استفاده کنید. 

بهینه-سازی-تنظیمات-فتوشاپ

بهینه سازی تنظیمات فتوشاپ: تغییر حالت Drawing Mode به Basic 

با تغییر حالت Drawing Mode به Basic می‌توانید از حداقل VRAM استفاده کرده و قابلیت‌های گرافیکی پایه‌ای فتوشاپ را فعال نمایید. بدین منظور باید وارد تنظیمات Preferences شوید و در قسمت Performance، روی گزینه Advanced Settings کلیک نمایید. سپس Drawing Mode را به حالت Basic تغییر دهید.

بهینه سازی تنظیمات فتوشاپ: کاهش تعداد الگوها و براش‌ها

الگوها و براش‌های ساخته شده در adobe photoshop، فضای سیستم را بسیار درگیر می‌کنند. برای دیدن ‌pattern‌های موجود، به منوی Edit> Preset Manager بروید و Preset Type> Patterns یا Brushes را انتخاب نمایید.

شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  راهنمای خرید کامپیوتر رندرینگ برای فتوشاپ | معرفی 3 مدل پرفروش

بهینه سازی تنظیمات فتوشاپ با تنظیم Scratch Disk

اطلاعات فتوشاپ به صورت پیش‌فرض در درایو C ذخیره می‌شوند. اما درایو C با بسیاری از فایل‌های سیستم پر شده و استفاده از آن سرعت فتوشاپ را کاهش می‌دهد. به همین منظور، می‌توانید پارتیشن جدید ایجاد کرده و از درایو دیگری استفاده کنید. برای این کار باید در همان پنجره Preferences، قسمت Scratch Disks را انتخاب کرده و پارتیشن جدید بسازید. 

بهینه سازی تنظیمات فتوشاپ با حافظه پاکسازی (Purge Memory)

در صورتی که مرتباً حافظه نرم‌افزار adobe photoshop را پاک کنید؛ سرعت بالاتری خواهید داشت. همچنین اگر فضای درایو شما محدود باشد، این کار به آزادسازی فضا کمک می‌کند. این تنظیمات را در قسمت Edit> Purge پیدا کرده و گزینه All را انتخاب نمایید.

تنظیم گزینه‌های بازیابی خودکار و پس زمینه

برای افزایش سرعت فتوشاپ می‌توانید از گزینه بازیابی خودکار فایل‌های فتوشاپ استفاده کنید. بدین منظور، از طریق Edit > Preferences > File Handling می‌توانید آن را خاموش کرده یا کاهش دهید. 

بهینه-سازی-تنظیمات-فتوشاپ

بهینه سازی تنظیمات سیستم‌های دارای دو پردازنده گرافیکی

در صورتی که سیستم شما دارای کارت گرافیک مجتمع و کارت گرافیک مجزا از CPU می‌باشد، این بخش برای شما نوشته شده است. برای بهینه سازی باید فتوشاپ را طوری تنظیم کنید که از کارت گرافیک مجزا استفاده کند. برای دیدن کارت گرافیک مورد استفاده نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ در سیستم عامل ویندوز باید روی دسکتاپ، راست کلیک کرده و NVidia Control panel را انتخاب نمایید.

بهینه-سازی-تنظیمات-فتوشاپ

در پنجره باز شده گزینه Manage 3D Settings را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Program Settings کلیک کرده و گزینه‌های exe و sniffer.exe را اضافه نمایید. حال گزینه preferred graphics processor را به High-performance NVIDIA processor تغییر دهید.

بهینه-سازی-تنظیمات-فتوشاپ

در سیستم‌هایی که دارای کارت گرافیک AMD هستند باید روی دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه AMD Catalyst Control Center یا گزینه Configure Switchable Graphics را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده، روی بخش Browse کلیک کرده و گزینه High Performance را به جای گزینه power Saving، انتخاب نمایید.

بهینه-سازی-تنظیمات-فتوشاپ

سیستم پیشنهادی بهینه برای نرم افزار ادوبی فتوشاپ 2024

حداقل سیستم مورد نیاز برای نرم افزار ادوبی فتوشاپ 2024 باید دارای پردازنده Core i5 نسل 13، رم 32 گیگابایت DDR4، حافظه SSD با حداقل 500 گیگابایت ظرفیت از نوع NVMe و کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 3050 باشد. در صورتی که بخواهید قطعاتی با مشخصات بالاتر تهیه کنید، هیچ مشکلی ندارد و عملکرد بسیار بهتری را خواهید داشت. 

شهر تکنولوژی فافا ارائه‌دهنده انواع سیستم‌های رندرینگ و گیمینگ است. برای دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید با پشتیبانان ما به صورت آنلاین و تلفنی در ارتباط باشید. 

سوالات متداول

بله، بهینه‌سازی تنظیمات فتوشاپ می‌تواند عملکرد سیستم را بهبود دهد تا از منابع سیستم به بهترین نحو استفاده کنید.

با کاهش مصرف حافظه، می‌توانید از منابع سیستم به بهترین نحو استفاده کنید؛ به این منظور می‌توانید به تنظیمات حافظه و عملکرد فتوشاپ مراجعه کنید.

بله، افزونه‌های بهینه‌ساز می‌توانند کیفیت و سرعت کار فتوشاپ را بهبود بخشند تا از منابع سیستم بهینه استفاده کنید.

خیر. ادوبی فتوشاپ قابلیت استفاده همزمان از چندین کارت گرافیک را ندارد. در صورتی که سیستم شما دارای بیش از یک پردازنده گرافیکی است، باید تنظیماتی را برای استفاده از کارت گرافیک اصلی انجام دهید.

به صورت کلی، ساختار و عملکرد CPU مهم‌تر از تعداد هسته‌ها است و داشتن بیش از 8 هسته تفاوت چندانی در عملکرد سیستم ایجاد نمی‌کند. 

در حال حاضر، AMD در مقایسه با Intel برتری کمی دارد. اما هر دو کمپانی محصولات مناسبی را ارائه می‌دهند که عملکرد خوبی دارند.

حافظه کارت گرافیک برای فتوشاپ اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر از چندین صفحه نمایش 4K، نیز استفاده کنید، حداقل 4 گیگابایت VRAM کافی خواهد بود. اما تمامی کارت گرافیک‌های مناسب برای فتوشاپ معمولاً دارای حداقل 8 گیگابایت VRAM هستند.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
بهترین فیلم برای آخر هفته

بهترین فیلم برای آخر هفته (مهر ۱۴۰۳)

8 ساعت پیش
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

10 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

2 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

2 سال پیش