هشتگ های داغ :‌
استفاده-از-ChatGPT
0

راهنمای دسترسی و استفاده از ChatGPT ورژن 2024

18 ماه از عرضه ChatGPT می‌گذرد و در مورد نحوه استفاده از آن مقاله‌های زیادی نوشته شده است. اکنون چت جی پی تی، یکی از ابزارهای مهم برای تولید محتوا و دستیاری کارآمد برای افراد است. در ابتدای عرضه این هوش مصنوعی، باید برای ثبت نام حتما از شماره همراه استفاده می‌کردید. همین امر سبب شد تا اکثر ایرانی‌ها به دنبال خرید شماره مجازی بروند. چندی پیش، کمپانی OpenAI اعلام کرد که امکان ثبت نام با ایمیل نیز برای استفاده از Chatgpt فراهم شده است. در حال حاضر، کاربران برای ثبت نام Chatgpt در ایران تنها به یک ایمیل نیاز دارند. در این مقاله از شهر تکنولوژی فافا، راهنمای استفاده از این هوش مصنوعی جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهیم. 

استفاده-از-ChatGPT

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نحوه ثبت نام در ChatGPT با ایمیل

به منظور استفاده از چت جی پی تی، باید ابتدا وارد وب سایت chatgpt.com شوید. توجه داشته باشید که برای باز شدن سایت باید حتما از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید. در این صفحه می‌توانید شروع به چت با این هوش مصنوعی کنید اما هیچ یک از پیام‌های شما ذخیره نمی‌شود. در نتیجه برای ذخیره شدن و به اشتراک‌گذاری چت‌ها و همچنین شخصی‌سازی استفاده از Chatgpt باید در آن ثبت نام کنید. به همین منظور روی گزینه Sign Up کلیک کنید. 

استفاده-از-ChatGPT

در این قسمت ایمیل خود را وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید. در صورتی که جیمیل، حساب کاربری Microsoft یا اپل آی دی دارید؛ می‌توانید از آن‌ها برای ورود استفاده نمایید. در اینجا پیش فرض ما داشتن اکانت جیمیل است که با کلیک روی گزینه Continue with Google به مرحله بعدی می‌رویم. 

استفاده-از-ChatGPT

با وارد شدن به صفحه جدید، باید جیمیل مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس پسورد اکانت جیمیل خود را وارد نمایید و گزینه Next را بزنید. 

استفاده-از-ChatGPT

حال وارد صفحه اصلی ChatGPT‌ شدید و می‌توانید با این هوش مصنوعی چت کنید. 

استفاده-از-ChatGPT

نحوه استفاده از ChatGPT 

هوش مصنوعی chatgpt کاربردهای مختلفی دارد. در ادامه این قسمت، قصد داریم کاربردهای مختلف این AI را بررسی کنیم تا چگونگی استفاده از آن را یاد بگیرید. 

تولید محتوا

از اصلی‌ترین کاربردهای ChatGPT، تولید محتوا است. این هوش مصنوعی از زبان‌های مختلفی از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند و توانایی تولید محتوای متنی به زبان فارسی را دارد. از نامه اداری گرفته تا نوشتن رزومه و یک مقاله کامل را می‌توانید در کمترین زمان از چت جی پی تی بخواهید. 

ساده‌ترین کاری که این هوش مصنوعی برای تولید محتوا می‌تواند انجام دهد، نوشتن رزومه، معرفی‌نامه یا کاور لتر (Cover Letter) است. برای مثال، در اینجا می‌خواهیم که یک نامه پوششی یا کاور لتر برای موقعیت شغلی کارشناس سئو بنویسد. 

استفاده-از-ChatGPT

در ادامه تنها باید متن را کمی ویرایش کرده و اطلاعات خود را وارد کنید تا نامه کامل شود. 

تحقیق و مطالعه

استفاده از ChatGPT به عنوان یک موتور جستجو بسیار مرسوم است. این AI می‌تواند زمان جستجوی شما در بین لینک‌های مختلف را کاهش دهد و مطالب را سریع‌تر برایتان نمایش دهد. علاوه بر این، می‌توانید از chatgpt درخواست کنید تا بهترین سایت‌ها، مقالات و کتاب‌ها را به شما معرفی کند. حال از این هوش مصنوعی می‌خواهیم درباره مضرات مصرف قند برای ما بنویسد.  

استفاده-از-ChatGPT

استفاده از ChatGPT به عنوان مترجم

از بهترین کاربردهای ChatGPT می‌توان به ترجمه متون به زبان‌های مختلف اشاره کرد. شاید بگویید که گوگل ترنسلیت نیز در این زمینه عملکرد خوبی دارد. اما استفاده از چت جی پی تی به دلیل تکیه بر هوش مصنوعی، می‌تواند نتایج بهتری به مرور زمان به شما ارائه کند. درست است که ترجمه نهایی نیاز به بازبینی دارد اما مفهوم کلی متن درست خواهد بود. در اینجا، متنی را به این هوش مصنوعی دادیم تا آن را به زبان‌های انگلیسی و آلمانی ترجمه کند. 

استفاده-از-ChatGPT

مشاوره

استفاده از Chatgpt رایگان به عنوان مشاور،‌ برای حل مشکلات شما بسیار کارآمد است و می‌تواند راه‌حل‌های خوبی به شما ارائه دهد. لازم به ذکر است که تمامی این راه‌حل‌ها با توجه به مطالب اینترنت می‌باشند. برای مثال، از چت جی پی تی خواستیم تا به ما برای نوشتن مطالب ترندتر کمک کند. 

استفاده-از-ChatGPT

خلاصه‌سازی

در صورتی که وقت کافی برای خواندن کتاب، مقاله یا حتی مطالب سایتی را ندارید، بهترین راهنمای شما ChatGPT است. می‌توانید نام کتاب مورد نظرتان را بنویسید و خلاصه‌ای از آن را بخواهید. همچنین می‌توانید لینک وب سایت یا مقاله‌ای که می‌خواهید خلاصه شود را در اختیار چت جی پی تی قرار دهید تا خلاصه را به شما ارائه دهد. در ادامه لینک مقاله‌ای را به چت جی پی تی دادیم و خواستیم خلاصه‌ای از آن را در اختیارمان قرار دهد. 

استفاده-از-ChatGPT

درس دادن و درس خواندن

استفاده از chatgpt رایگان در ایران برای اساتید و معلمان نیز ممکن است. برای مثال، می‌توانید به راحتی متنی را در اختیار این هوش مصنوعی قرار دهید و بخواهید برای شما تعدادی سوال طرح کند. همچنین مباحثی که پیچیده هستند را ساده‌تر توضیح دهد. علاوه بر این دانشجویان و دانش‌آموزان نیز می‌توانند برای تمرین از این AI کمک بگیرند. 

استفاده-از-ChatGPT

بهبود برنامه‌نویسی

اگر برنامه‌نویس هستید، می‌توانید با استفاده از ChatGPT کد‌های خود را اصلاح کنید و ارورهای آن را بیابید. این هوش مصنوعی به زبان‌های مختلف کد می‌زند اما احتمال بروز خطا نیز دارد. در اینجا از این هوش مصنوعی خواستیم تا کدی را برای دریافت نام و نام خانوادگی، سن و جنسیت کاربر به زبان پایتون برای ما بنویسد.

استفاده-از-ChatGPT

در این مقاله از شهر تکنولوژی فافا، راهنمای استفاده از ChatGPT را ارائه دادیم. شهر تکنولوژی فافا ارائه‌دهنده انواع کالای دیجیتال، سیستم گیمینگ و لپ‌تاپ است. برای خرید انواع مانیتور می‌توانید به صفحه فروشگاه مراجعه نمایید. 

سوالات متداول

ChatGPT یک مدل پردازش زبان طبیعی است که توسط OpenAI توسعه داده شده و قادر به تولید متون به زبان‌های مختلف است.

برای استفاده از ChatGPT، می‌توانید چیزی که نیاز دارید را به آن بدهید و سپس محتوای خود را دریافت کنید.

بله، ChatGPT از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند و کاربران می‌توانند به راحتی از آن در کمترین زمان ممکن استفاده کنند.

بله، ChatGPT قابلیت تولید محتوا در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، علوم، سلامت و … را دارد.

بهترین راه، بررسی دقیق پاسخ‌های ChatGPT است.

بله، ChatGPT با توجه به حجم داده‌های آموزشی و قدرت محاسباتی بالا، قادر به درک محتواهای پیچیده است.

ChatGPT اصولاً برای تولید محتوا و پاسخ به سوالات استفاده می‌شود ولی می‌توان برای برنامه‌ریزی نیز از آن استفاده کرد.

بله، ChatGPT قابلیت ترجمه متون به زبان‌های مختلف را دارد و به مرور زمان ترجمه‌های بهتری به شما ارائه می‌دهد.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

9 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش