هشتگ های داغ :‌
سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون
0

بهترین سیستم گیمینگ تا 50 میلیون تومان 1403

با رشد سریع فناوری و پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت بازی‌های ویدیویی، اسمبل سیستم گیمینگ 50 میلیونی همچنان امکان‌پذیر است. اما انتخاب قطعات مناسب برای دستیابی به بهترین عملکرد ممکن در این محدوده قیمت، نیاز به دقت و آگاهی دارد. ممکن است بگویید لپ تاپ گیمینگ نیز می‌تواند گزینه بهتری باشد، اما توجه داشته باشید که سیستم گیمینگ قدرت پردازش بسیار بالاتری در همه کارها دارد. هدف ما در این مقاله از شهر تکنولوژی فافا، معرفی سیستم گیمینگ تا 50 میلیون است که بتواند بازی‌های مدرن و سنگین را با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند. این سیستم با استفاده از جدیدترین قطعات بازار اسمبل شده و تعادلی مناسب بین قیمت و کارایی فراهم کرده است.

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چه انتظاراتی از سیستم گیمینگ تا 50 میلیون داشته باشیم؟

همه ما در جریان قیمت ارز و نوسانات بازار هستیم. با این حال در شهر تکنولوژی فافا توانستیم سیستم گیمینگ تا 50 میلیون را اسمبل کرده و ارائه دهیم. قیمت پایین این محصول به این معنا نیست که توان اجرای بازی‌های روز دنیا را ندارد، بلکه می‌توان بازی‌های سنگین را با بهترین کیفیت با این سیستم گیمینگ زیر 50 میلیون اجرا کرد. 

در انتخاب قطعات، سعی کردیم از مدل‌های به روز و خوش قیمت استفاده کنیم. اجرای مناسب و درست بازی‌ها با نرخ فریم مطلوب اولویت ما در انتخاب قطعات این سیستم بود. 

سیستم گیمینگ تا 50 میلیون با پردازنده اینتل Core i5 نسل دوازدهم و کارت گرافیک گیگابایت GeForce RTX 4060 عملکرد خوبی برای بازی ارائه می‌دهد. همچنین وجود مادربرد ایسوس B760M، یک ترابایت اس اس دی MSI، رم 16 گیگابایتی Crucial، پاور 650 وات کورسیر، خنک کننده پردازنده گرین و کیس گیمینگ Green ARIA در کنار یکدیگر سیستمی را می‌سازد که به راحتی از پس بازی‌هایی مانند Call of duty: black ops 6، Star wars outlaws، Black myth: wukong و EA sports FC 25 و بسیاری بازی‌های دیگر برمی‌آید. در کنار این سیستم نیاز به مانیتور گیمینگ با وضوح تصویر حداقل Full HD دارید تا بتواند تصاویر را به صورت باکیفیت ارائه دهد. 

با این کیس گیمینگ زیر 50 میلیون قادر خواهید بود، تمامی بازی‌های نام برده شده و بسیاری بازی دیگر را با تنظیمات گرافیکی Ultra، رزولوشن 1080p به بالا و فریم ریت مناسب اجرا کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند Ray Tracing و Path Tracing هم استفاده نمایید. جدا از بحث گیمینگ، این سیستم توانایی اجرای نرم‌افزارهای مهندسی و طراحی را دارد و برای رندرینگ نیز مناسب است. 

بررسی قطعات سیستم گیمینگ تا 50 میلیون

به طور کلی، اسمبل سیستم 50 میلیونی می‌تواند برای هر شخص چالش‌برانگیز باشد. زیرا قطعات تنوع بسیار زیادی دارند و انتخاب هر کدام می‌تواند کاربر را گیج کند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح به خرید سیستم گیمینگ اسمبل شده و آماده دارند. در این بخش قصد داریم قطعات این سیستم گیمینگ تا 50 میلیون را به صورت مجزا بررسی و معرفی کنیم. 

مادربرد ASUS مدل Prime B760M-A D4

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

مادربردی که برای این سیستم گیمینگ تا 50 میلیون انتخاب کردیم، ایسوس Prime B760M-A D4 است. این مادربرد با فرم فاکتور mATX، تراشه Intel B760 و سوکت LGA1700 ارائه شده است و قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های نسل 12 و 13 را دارد. این محصول بهترین گزینه برای اسمبل سیستم گیمینگ با بودجه محدود است. 

مادربرد ASUS مدل Prime B760M-A D4 قابلیت پشتیبانی از 128 گیگابایت رم DDR4 با حداکثر فرکانس کاری 5333 مگاهرتز در حالت اورکلاک را دارد. همچنین از قابلیت XMP و تکنولوژی OptiMem II نیز پشتیبانی می‌کند. از نظر پورت‌های خروجی این مادربرد چیزی کم ندارد،‌ از DisplayPort گرفته تا پورت مشترک موس و کیبورد PS/2 تعبیه شده است. 

مادربرد گیمینگ ASUS Prime B760M-A D4 دارای دو اسلات M.2 با رابط اتصال PCIe 4.0 x4، چهار پورت SATA، یک اسلات PCIe 4.0 x16 برای نصب کارت گرافیک و تعدادی اسلات دیگر برای کارت‌های توسعه می‌باشد. 

پردازنده Intel مدل Core i5 12400F

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

پردازنده‌ای که برای این سیستم گیمینگ تا 50 میلیون در نظر گرفته‌ایم، اینتل Core i5 12400F است که یکی از پرفروش‌ترین‌های دنیاست. فروش بالای این محصول به دلیل قدرت زیاد و قیمت مقرون به صرفه آن می‌باشد. به عبارت دیگر، این پردازنده ورژن ضعیف‌تر i5 12600K است. 

پردازنده اینتل Core i5 12400F دارای 6 هسته و 12 رشته است و با یک حافظه نهان 18 مگابایتی و یک حافظه نهان سطح دو 7.5 مگابایتی قدرتمند عمل می‌کند. فرکانس پایه این پردازنده 2.50 گیگاهرتز و فرکانس توربو آن 4.40 گیگاهرتز است. این CPU از فناوری مجازی‌سازی پشتیبانی می‌کند. توان حرارتی این پردازنده هنگام اجرا و پردازش نرم‌افزارهای مختلف، حداقل 65 وات می‌باشد و قابلیت افزایش تا 117 وات را دارد.

کارت گرافیک GIGABYTE مدل AORUS GeForce RTX 4060 ELITE 8G

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

کارت گرافیکی که برای سیستم گیمینگ تا 50 میلیون انتخاب کردیم، گیگابایت AORUS GeForce RTX 4060 ELITE 8G است. این GPU با معماری جدید Ada Lovelace عرضه شده و کارایی و عملکرد بسیار قدرتمندی دارد. این محصول دارای ظاهر بسیار شیک و مدرن است . در عین حال به 3 عدد فن مجهز شده تا حرارت آن را دفع کند.

کارت گرافیک گیمینگ گیگابایت AORUS GeForce RTX 4060 ELITE 8G دارای 3072 هسته CUDA و 8 گیگابایت حافظه GDDR6 است که قدرت بسیار زیادی برای اجرای بازی‌ها با بالاترین تنظیمات گرافیکی ارائه می‌دهد. این محصول از فناوری‌های Ray Tracing و DLSS پشتیبانی می‌کند. 

حافظه SSD اینترنال 1 ترابایت MSI مدل SPATIUM M371 NVME M.2

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

حافظه SSD اینترنالی که برای اسمبل سیستم 50 میلیونی در شهر تکنولوژی فافا در نظر گرفتیم، MSI SPATIUM M371 NVME M.2 با ظرفیت یک ترابایت است که به بهبود سرعت سیستم و افزایش فضای ذخیره‌سازی کمک می‌کند. این حافظه با استفاده از رابط PCI-E Gen3 x4، سرعت خواندن ترتیبی تا 2350 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی تا 1700 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. همچنین، سرعت خواندن و نوشتن تصادفی به ترتیب 90000IOPS و 280000IOPS است که آن را برای سیستم گیمینگ تا 50 میلیون تومان ایده‌آل می‌سازد. علاوه بر این، پشتیبانی از فناوری‌های TRIM، ECC و S.M.A.R.T تضمین‌کننده سلامت داده‌ها و طول عمر بالای این حافظه است.

رم دسکتاپ 16 گیگابایت Crucial مدل CB16GU3200 DDR4 3200MHz

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

رم کروشیال 16 گیگابایت CB16GU3200 DDR4 3200MHz، انتخابی مناسب برای اسمبل سیستم 50 میلیونی است. این حافظه از نوع DDR4 بوده و با فرکانس 3200 مگاهرتز کار می‌کند که بهبود سرعت و عملکرد سیستم را تضمین می‌کند. با ماژول UDIMM و 288 پین، به راحتی در سیستم‌های متنوع قابل استفاده است. همچنین، CAS Latency آن برابر با CL22 است که عملکرد بهینه را در زمان پردازش داده‌ها فراهم می‌آورد.

رم دسکتاپ 16 گیگابایت Crucial مدل CB16GU3200 DDR4 3200MHz با ولتاژ 1.20 ولت کار می‌کند که به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک می‌کند و برای کاربرانی که به دنبال عملکرد بالا و پایدار هستند؛ گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

خنک کننده پردازنده Green مدل NOTUS 300-ARGB

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

خنک‌کننده Green مدل NOTUS 300-ARGB انتخابی کارآمد برای کاهش دمای پردازنده‌های Intel و AMD در سیستم گیمینگ تا 50 میلیون است. این خنک‌کننده بادی با پشتیبانی از سوکت‌های متنوع از جمله LGA1700، تطبیق‌پذیری بالایی را ارائه می‌دهد. گرین NOTUS 300-ARGB دارای 4 لوله انتقال حرارت با قطر 6 میلیمتر است که با استفاده از تکنیک Heat-Pipe Direct Touch یا HDT، انتقال حرارت را به صورت تماس مستقیم و سریع انجام می‌دهد.

خنک کننده پردازنده Green مدل NOTUS 300-ARGB با یک فن 120 میلیمتری و نورپردازی ARGB طراحی شده که علاوه بر خنک‌کنندگی عالی، ظاهری زیبا به سیستم شما می‌بخشد. سرعت فن بین 600 تا 1800 دور در دقیقه متغیر است و حداکثر جریان هوا به 70CFM می‌رسد. همچنین میزان نویز 16 تا 28 دسیبل، عملکردی کم‌صدا و آرام را تضمین می‌کند.

پاور 650 وات Corsair مدل CX650 80Plus Bronze

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

پاور 650 وات کورسیر CX650 80Plus Bronze، گزینه‌ای قدرتمند برای تأمین انرژی سیستم گیمینگ تا 50 میلیون است. این پاور غیر‌ماژولار با استاندارد ATX12V v2.31 و گواهینامه 80Plus Bronze طراحی شده که بهره‌وری انرژی بالایی را فراهم می‌آورد. دامنه ولتاژ ورودی آن بین 100 تا 240 ولت و جریان ورودی 5 تا 10 آمپر است که در کنار دامنه فرکانس 47 تا 63 هرتز، عملکردی پایدار و بهینه را تضمین می‌کند.

پاور 650 وات Corsair مدل CX650 80Plus Bronze با یک فن 120 میلی‌متری از نوع Sleeve Bearing خنک می‌شود و میانگین طول عمر 100,000 ساعت، آن را به انتخابی بادوام تبدیل می‌کند. این پاور همچنین دارای کانکتورهای متنوعی از جمله 2 کانکتور 6+2 پین PCIe و 3 کانکتور SATA است که به شما امکان اتصال قطعات مختلف را می‌دهد. توان خروجی شاخه 12V+ به 624 وات می‌رسد و حداکثر جریان این شاخه 52 آمپر است که کارایی بالا و پایداری در هنگام استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند را تضمین می‌کند.

کیس گیمینگ Green مدل ARIA

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

کیس گیمینگ گرین ARIA با طراحی Mid Tower، گزینه‌ای عالی برای سیستم گیمینگ تا  میلیون است. این کیس با پشتیبانی از مادربردهای ATX، microATX و Mini-ITX، امکان نصب و تنظیم قطعات مختلف را به‌سادگی فراهم می‌کند. بدنه این کیس از جنس SPCC و کاور کناری تمام اکریلیک دودی است که ظاهری شیک و مدرن به سیستم شما می‌بخشد.

کیس گیمینگ Green مدل ARIA به سیستم نورپردازی ARGB مجهز شده و با استفاده از سوئیچ مخصوص LED آن (MB Sync)، می‌توان جلوه‌های نوری را تغییر داد یا با مادربرد هماهنگ کرد. همچنین دارای فیلتر ضد گرد و غبار و سیستم مدیریت کابل است که به بهبود کارایی و جریان هوای سیستم کمک می‌کند.

با 8 جایگاه برای فن‌های 120 میلی‌متری و 2 جایگاه برای فن‌های 140 میلی‌متری، همراه با پشتیبانی از رادیاتورهایی با حداکثر اندازه 360 میلی‌متر، سیستم خنک‌کنندگی کیس بسیار قوی و مؤثر است. محفظه داخلی نیز برای نصب انواع درایوها و قطعات، فضای کافی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سایر لوازم جانبی گیمینگ

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

تا اینجا تمامی قطعات اصلی برای سیستم گیمینگ تا 50 میلیون را معرفی کردیم و حالا نوبت به انتخاب لوازم جانبی رسیده است. این بخش به سلیقه شخصی و بودجه‌ای که برای لوازم جانبی اختصاص داده‌اید؛ بستگی دارد. به صورت کلی، شما به موس و کیبورد نیاز خواهید داشت و اگر قصد دارید به طور حرفه‌ای و مداوم بازی کنید، پیشنهاد ما استفاده از موس و کیبورد گیمینگ است. علاوه بر این، هدست گیمینگ برای تجربه بهتر در بازی‌های آنلاین نیز برای ستاپ شما ضروری است که بسته به نیاز و بودجه‌تان می‌توانید مدلی را انتخاب کنید.

لیست قطعات سیستم گیمینگ تا 50 میلیون

در اینجا لیست قطعات و قیمت این سیستم گیمینگ گذاشته شده است که قیمت کلی آن در حدود 50 میلیون خواهد شد.

سیستم-گیمینگ-تا-50-میلیون

در این مقاله بهترین سیستم گیمینگ تا 50 میلیون را معرفی کردیم که می‌تواند نیازهای گیمرهای حرفه‌ای و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی را برآورده کند. با توجه به بودجه محدود، انتخاب‌های پیشنهادی ما بر اساس کارایی، طول عمر و امکان ارتقاء در آینده بوده است. شهر تکنولوژی فافا با مشاوره تلفنی و آنلاین در خدمت شماست تا بهترین سیستم گیمینگ را خریداری کنید. 

سوالات متداول 

حداقل 16 گیگابایت رم برای اجرای بازی‌های مدرن توصیه می‌شود.

برای سرعت بالا و تجربه بهتر در بازی‌ها، SSD ضروری است؛ اما می‌توان هارد دیسک را برای ذخیره‌سازی فایل‌ها به کار برد.

یک پاور 650 وات با گواهینامه 80Plus Bronze برای این سیستم کافی است که ما از برند کورسیر با همین مشخصات استفاده کردیم.

کیس بیشتر بر خنک‌کنندگی و مدیریت کابل‌ها تأثیر دارد؛ اما انتخاب یک کیس با تهویه مناسب بسیار مهم است.

بله، تمامی قطعات پیشنهادی قابلیت ارتقاء دارند.

مانیتورهایی با رزولوشن Full HD و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز برای این سیستم مناسب هستند.

موس و کیبوردهای گیمینگ با دقت و دوام بالا بهترین گزینه‌ها هستند که با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید یک مدل را انتخاب کنید.

برای تجربه بهتر در بازی‌های آنلاین، هدست گیمینگ بسیار مفید خواهد بود.

این سیستم می‌تواند به مدت 3 سال یا حتی بیشتر بازی‌های جدید را با تنظیمات بالا پشتیبانی کند.

بله، با این سیستم می‌توانید به‌راحتی بازی‌های خود را استریم کنید.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
بهترین فیلم برای آخر هفته

بهترین فیلم برای آخر هفته (مهر ۱۴۰۳)

6 ساعت پیش
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

10 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

2 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

2 سال پیش