هشتگ های داغ :‌
برترین-هوش-مصنوعی-های-رایگان
0

معرفی برترین هوش مصنوعی های رایگان 2024 و کاربردهای هر کدام

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یکی از پدیده‌های جذاب و نوظهور در دنیای تکنولوژی است که به سرعت در حال تحول و پیشرفت است. از تحلیل داده‌های بزرگ تا بهبود فرآیندهای روزمره، هوش مصنوعی توانسته تحولات بزرگی در زندگی ما ایجاد کند. در سال 2024، تعداد زیادی از هوش مصنوعی‌های رایگان و قدرتمند در دسترس عموم قرار گرفته‌اند که هر کدام قابلیت‌ها و کاربردهای منحصر به فردی دارند. در این مقاله از شهر تکنولوژی فافا، به معرفی و بررسی برترین هوش مصنوعی های رایگان 2024 و کاربردهای هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم و ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند تا محتوای خود را بهبود بخشید، تا سیستم‌هایی که می‌توانند داده‌های پیچیده را تحلیل کنند، همه و همه در این لیست جای دارند.

برترین-هوش-مصنوعی-های-رایگان

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معرفی برترین هوش مصنوعی های رایگان 

در این بخش قصد داریم هوش مصنوعی هایی را به شما معرفی کنیم که با چند کلمه توضیح می‌توانند تصاویری جذاب یا محتوایی خلاقانه تولید کرده و ارائه دهند. این هوش مصنوعی‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته‌اند و هر روز در حال پیشرفت هستند. با ما همراه باشید تا بهترین هوش مصنوعی های رایگان در زمینه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم. 

برترین-هوش-مصنوعی-های-رایگان

هوش مصنوعی Luma Labs

با استفاده از هوش مصنوعی Luma Labs می‌توانید یک ویدئو را به صحنه‌ای سه بعدی و با جزئیات کامل تبدیل کنید. این هوش مصنوعی رایگان معماری، از تکنولوژی‌های Neural Radiance Fields و Gaussian Splatting برای پردازش تصویر و گرافیک کامپیوتری استفاده می‌کند. با دانلود اپلیکیشن این AI‌ می‌توانید مواردی را که دیگر کاربران آپلود کرده‌اند ببینید و ایده بگیرید. همچنین می‌توانید ویدئویی که خودتان از یک جسم یا فرد دارید را آپلود کرده و منتظر بمانید تا رندرگیری آن تمام شود. سپس با جابه‌جا کردن انگشتتان تصویر را به صورت سه بعدی ببینید و محیط اطراف را کشف کنید. همچنین می‌توانید ویدئویی که از این اپ به دست می‌آورید را با Google Earth Studio ترکیب کرده و ویدیویی بسیار جذاب تولید نمایید. 

هوش مصنوعی Genie

Genie، یکی دیگر از برترین هوش مصنوعی های رایگان متن را به تصاویر سه بعدی تبدیل می‌کند. این هوش مصنوعی رایگان ساخت عکس که توسط Luma Labs عرضه شده و قبل‌تر در دیسکورد لوما در دسترس عموم قرار گرفته بود؛ در حال حاضر از طریق وبسایت Genie، قابل استفاده است. در این AI باید پرامپت مربوطه را وارد کنید تا تصویر 3D در اختیار شما قرار گیرد. 

شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  راهنمای کلی پرامپت در هوش مصنوعی مولد تصویر 2024: افزایش خلاقیت و عملکرد هوش‌مصنوعی

هوش مصنوعی Perplexity 

این هوش مصنوعی که محیطی مانند ChatGPT دارد برای افرادی مناسب است که جستجوی زیادی در اینترنت دارند و زمان زیادی برای این کار صرف می‌کنند. در Perplexity می‌توانید هر سوالی را بپرسید و جواب آن را با ذکر منبع دریافت کنید. تمامی منابع به صورت لینک در دسترس شما قرار می‌گیرند تا در صورت نیاز آن‌ها را باز کنید. اگر با استفاده از لپ تاپ یا سیستم و به صورت تحت وب از آن استفاده می‌کنید؛ می‌توانید فایل PDF یا حتی تصویر نیز بارگذاری کرده و در مورد آن سوال بپرسید یا خلاصه بخواهید. 

هوش مصنوعی SciSpace

با استفاده از این AI می‌توانید سوالات مختلفی بپرسید تا با مقالات مختلف جواب شما داده شود. SciSpace یکی دیگر از برترین هوش مصنوعی های رایگان برای پژوهش‌گرها بسیار مناسب است اما افراد عادی نیز می‌توانند سوالات مختلف مطرح کرده و پاسخ خود را با منابع موثق دریافت نمایند. پاسخ سوالات به صورت بخش‌هایی از 5 مقاله برتر و مرتبط با آن ارائه می‌شود که می‌توانید مقالات را خوانده و حتی تعداد بیشتری مقاله مرتبط را ببینید. 

همچنین در هوش مصنوعی SciSpace، می‌توانید از Copilot‌ در مورد صحت پاسخ‌ها سوال بپرسید. ویژگی جذاب دیگر این هوش مصنوعی، امکان آپلود فایل PDF‌ از هر مقاله‌ای است. در این حالت می‌توانید از این AI بخواهید تا خلاصه‌ای از آن را ارائه دهد یا انواع سوالات دیگر. 

این هوش مصنوعی یک اکستنشن کروم نیز دارد که می‌توانید با اضافه کردن آن به مرورگر خود از امکانات جذاب آن استفاده کنید. با استفاده از این اکستنشن می‌توانید تحلیل نمودارها و معادلات ریاضی را نیز از SciSpace بخواهید. اگر به دنبال هوش مصنوعی رایگان برای نوشتن مقاله هستید باید بگوییم که SciSpace این قابلیت را به صورت پریمیوم در اختیار کاربران قرار داده است.

هوش مصنوعی Suno

برترین-هوش-مصنوعی-های-رایگان

یکی از برترین هوش مصنوعی‌های رایگان در زمینه موسیقی Suno است. با استفاده از Suno می‌توانید متن را تبدیل به موسیقی کنید. یک پرامپت در مورد نوع آهنگ، آلات موسیقی که می‌خواهید استفاده شود و حتی متن آن بنویسید و ارسال کنید تا آهنگ مورد نظرتان ساخته شود. حال می‌توانید از این موسیقی لذت ببرید. امکان دانلود به صورت MP3 و ویدئو نیز فراهم شده است. علاوه بر این، می‌توانید موزیک‌هایی که دیگر کاربران ساخته‌اند را بشنوید. 

هوش مصنوعی MusicGen

یکی دیگر از هوش مصنوعی های رایگان MusicGen است که می‌توانید موزیک‌های بدون کلام با آلات موسیقی و بازه زمانی مختلف تولید کنید. در صورتی که ملودی خاصی دارید و می‌خواهید موسیقی شما طبق آن ساخته شود باید آن را در قسمت File اضافه کنید. سپس نوع موسیقی که می‌خواهید را وارد کرده و صبر کنید تا هوش مصنوعی نتیجه نهایی را ارائه دهد. 

هوش مصنوعی LeiaPix

یکی از برترین هوش مصنوعی های رایگان در زمینه تولید انیمیشن، بدون شک LeiaPix است. با استفاده از LeiaPix می‌توانید تصاویر دو بعدی را به انیمیشن تبدیل کنید. در این هوش مصنوعی می‌توانید نوع موشن، بازه زمانی، استایل انیمیشن، Focus Point و … را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید. در نهایت می‌توانید انیمیشن ساخته شده را به صورت رایگان با کیفیت 720P دانلود کنید. 

هوش مصنوعی Animated Drawings

این AI توسط کمپانی متا توسعه یافته است. Animated Drawings، برترین هوش مصنوعی های رایگان، برای تبدیل نقاشی کودکان به انیمیشن و شخصیت‌های کارتونی تولید شده است. اما می‌توانید هر نوع کاراکتر و نقاشی را در این هوش مصنوعی آپلود کنید. توجه کنید که نقاشی‌ها باید حتما پس‌زمینه سفید داشته باشند و سپس اقدام به آپلود آن‌ها نمایید. بعد از آپلود، کاراکتر از روی نقاشی ساخته می‌شود و می‌توانید اجزای آن را تغییر دهید و گزینه Next را بزنید تا انیمیشن تولید شود.

هوش مصنوعی Pika Labs

اگر به دنبال هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان هستید، با استفاده از این AI می‌توانید متن و تصویر را به ویدیو تبدیل کنید. توجه داشته باشید که پرامپت نویسی در هوش مصنوعی Pika Labs اهمیت بسیار زیادی دارد. با پرامپت درست می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید. 

هوش مصنوعی CapCut

با استفاده از CapCut می‌توانید کیفیت ویدئوهای خود را بالاتر ببرید و وضوح تصویری مثال زدنی را تجربه کنید. اکثر ابزارهایی که وجود دارند به صورت پرمیوم ارائه می‌شوند، اما با کپ کات می‌توانید به صورت رایگان، رزولوشن ویدیوهای بی‌کیفیت و قدیمی خود را بالاتر ببرید. 

هوش مصنوعی Replicate

برترین-هوش-مصنوعی-های-رایگان

Replicate‌ می‌تواند تصاویر را با رزولوشن‌های مختلف ترمیم کند. تنها کافیست یکی از مدل‌های موجود را انتخاب کنید و فایل خود را آپلود نمایید تا کار هوش مصنوعی آغاز شود. اگر عکس‌های قدیمی، سیاه و سفید یا با‌کیفیت بسیار پایین دارید می‌توانید از قابلیت Image Restoration این هوش مصنوعی استفاده کنید. 

هوش مصنوعی Upscayl‌ 

این AI یکی دیگر از انواع هوش مصنوعی‌هایی است که برای ریستور کردن یا بالا بردن کیفیت عکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از Upscayl می‌توانید عکس را از 4X تا 16X باکیفیت‌تر دریافت کنید. همچنین بخشی با عنوان Digital Art Model دارد که می‌توانید برای وکتورها و شخصیت‌های کارتونی از آن استفاده نمایید. 

هوش مصنوعی Illusion Diffusion 

یکی دیگر از برترین هوش مصنوعی های رایگان این لیست Illusion Diffusion است. با استفاده از Illusion Diffusion می‌توانید تصاویر را با یکدیگر ترکیب کرده و تصاویر جدید و خلاقانه بسازید. این هوش مصنوعی برای هنرمندان دیجیتال نیز مناسب است و می‌توانند آثار هنری خود را آپلود کرده و تصاویر جدید با آن‌ها بسازند. در صورتی که به ساخت Illusion‌ها علاقه دارید این ابزار کاربردی را از دست ندهید. 

هوش مصنوعی Ideogram

یک هوش مصنوعی تصویرساز رایگان در این لیست که قابلیت‌های بسیار زیادی ارائه می‌دهد، Ideogram است. با استفاده از Ideogram‌ می‌توانید متن را به تصاویر جذاب تبدیل کنید. این هوش مصنوعی بدون محدودیت می‌تواند برای شما تصاویر جذاب بسازد. از طراحی لوگو گرفته تا پست برای اینستاگرام. این ai توانایی تولید تصویر در Aspect ratio‌های مختلف را دارد. 

هوش مصنوعی Playground AI

Playground AI بدون محدودیت رایگان نیست اما در نسخه رایگان آن می‌توانید روزانه 500 تصویر بسازید. این هوش مصنوعی یکی از برترین هوش مصنوعی های رایگان است که امکانات بسیار ویژه و جذابی دارد. برای استفاده از تمامی ویژگی‌های آن می‌توانید به چنل یوتیوب آن مراجعه کنید و آموزش‌های مربوطه را ببینید. 

همانطور که می‌دانید هوش مصنوعی، تحولی بزرگ در دنیای تکنولوژی ایجاد کرده و اکنون با معرفی برترین هوش مصنوعی های رایگان 2024، این تحول به دسترسی همگان رسیده است. این ابزارها نه تنها توانسته‌اند فرآیندهای مختلف را بهبود بخشند و هزینه‌ها را کاهش دهند، بلکه با قابلیت‌های منحصر به فرد خود، به کاربران این امکان را داده‌اند که خلاقیت خود را به سطح جدیدی ببرند. در نهایت، انتخاب هوش مصنوعی مناسب با توجه به نیازها و اهداف شما، می‌تواند به بهبود قابل توجهی در بهره‌وری و کیفیت کارهای شما منجر شود.

سوالات متداول 

هوش مصنوعی می‌تواند سبب افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت زندگی شود. همچنین در بسیاری از زمینه‌ها مانند پزشکی، آموزش و کسب و کار کاربرد دارد.

بله، بسیاری از هوش مصنوعی‌های رایگان دارای پروتکل‌های امنیتی قوی هستند. اما همیشه بهتر است از منابع معتبر استفاده کنید و حریم خصوصی خود را رعایت کنید.

انتخاب هوش مصنوعی بستگی به نیازها و هدف‌های کسب و کار شما دارد. بررسی قابلیت‌ها، سادگی استفاده و پشتیبانی جامعه کاربری می‌تواند به شما در انتخاب صحیح کمک کند.

بله، هوش مصنوعی می‌تواند با تولید محتوای آموزشی و ارائه مقالات، فرآیند یادگیری را بهبود بخشد.

پیش‌بینی می‌شود که هوش مصنوعی در آینده به بخش‌های بیشتری از زندگی نفوذ کند و تحولات بزرگی را به همراه داشته باشد.

بله، هوش مصنوعی می‌تواند با بهینه‌سازی فرآیندها و افزایش بهره‌وری، به کاهش هزینه‌های کسب و کار کمک کند.

بسیاری از هوش مصنوعی‌ها مانند مواردی که در این مقاله معرفی کردیم، به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار گرفته‌اند. اما استفاده از نسخه‌های پیشرفته‌تر ممکن است نیاز به هزینه داشته باشد.

بله، ابزارهایی مانند GitHub Copilot می‌توانند به توسعه‌دهندگان در نوشتن و بهینه‌سازی کدهای برنامه‌نویسی کمک کنند.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
بهترین فیلم برای آخر هفته

بهترین فیلم برای آخر هفته (مهر ۱۴۰۳)

8 ساعت پیش
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

10 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

2 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

2 سال پیش