کارت گرافیک Battlemage اینتل آذر عرضه می شود !

بسیاری از علاقه‌مندان به پی‌سی مشتاقانه منتظر نسل جدید کارت‌های گرافیک اینتل با نام «بتل میج» (Battlemage) هستند و این شرکت نیز برای معرفی آن‌ها در حال برنامه‌ریزی است. انتظار می‌رود اینتل کارت گرافیک Battlemage را در ماه دسامبر به بازار عرضه کند. هرچند اطلاعات دقیقی از جزئیات فنی و تعداد مدل‌های این سری توسط افشاگر ارائه نشده، اما به زمان‌بندی احتمالی عرضه اشاره شده است.

کارت گرافیک Battlemage اینتل

بتل میج نسل دوم کارت‌های گرافیک مجزای اینتل به‌شمار می‌آید و به‌عنوان ادامه‌دهنده راه سری Intel Arc (که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد) معرفی می‌شود.

اینتل در ابتدا سه نسخه از کارت‌های گرافیک Arc شامل آرک ۳، آرک ۵ و آرک ۷ را ارائه داده بود. بر اساس شایعات، به نظر می‌رسد که سری Battlemage بیشتر به کارت‌های اقتصادی و مناسب برای بازار پایین‌رده محدود باشد و فعلاً برنامه‌ای برای رقابت با محصولات رده‌بالای انویدیا و AMD ندارد.

[irp posts=”10046″ ]

با وجود این، حتی اگر این شایعات صحیح باشد و کارت گرافیک Battlemage اینتل تنها برای بخش پایین‌رده عرضه شود، حضور این محصولات در بازار می‌تواند به نفع کاربران باشد.

چرا که هرچه گزینه‌های خرید کارت گرافیک بیشتر باشد، رقابت افزایش یافته و قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان بهتر خواهد شد. علاوه بر عرضه احتمالی اینتل، انتظار می‌رود هر دو شرکت AMD و انویدیا نیز در اوایل سال ۲۰۲۵ و هم‌زمان با نمایشگاه CES از کارت‌های گرافیک جدید خود رونمایی کنند.

محسن دادار

دیدگاهتان را بنویسید