هشتگ های داغ :‌

9 راه برای احیای دیسک‌های خط و خش‌دار قدیمی، ذخیره سازان نوستالژیک‌

چند سالی میشود که استفاده از دیسک ها بسیار کم شده است و کاربران ذخیره سازهای جدید مانند فلش مموری و هارد­های اکسترنال را جایگزین CD ها DVD های قدیمی کرده اند و حالا میتوان این ذخیره سازها کنار گجت های نوستالژیک قدیمی قرار داد. کاربران خاطرات زیادی با این دیسک های ذخیره ساز دارند و قطعا هنوز هم کاربرانی هستند که اطلاعاتی خاطره برانگیز را در این دیسک­­ها نگهداری میکنند. بزرگترین ایراد سی دی و و دی وی دی های قدیمی عمر محدود آنها است به طوری که اگر خط و خش زیادی روی آنها بیافتد، احتمالا بلا استفاده میشوند. هر چقدر هم که یک دیسک را با دقت نگهداری کرده باشید به هر حال با استفاده­ی مکرر، خش روی آنها ایجاد میشود و همین خش ها به مرور زمان به عمر دیسک پایان میدهند. قبل از اینکه کار از کار بگذرد، راه­هایی برای دادن شانسی مجدد به این دیسک­ها برای زندگی وجود دارد که در ادامه به 9 مورد آنها اشاره میکنیم. همراه شهر فافا باشید.

اگر از جمله کاربرانی هستید که دیسک­ها همچنان برای شما اهمیت دارند، حتما به دنبال راهی هستید که اطلاعات داخل آنها را ذخیره کنید. داخل دی وی دی ها میتوانستیم هر نوع اطلاعاتی، اعم از فیلم و موسیقی و برنامه و غیره ذخیره کنیم پس ممکن است اطلاعاتی در این دیسک­ها وجود داشته باشند که برای کاربر ارزش خاصی داشته باشد. جامع ترین ترین نرم افزار مرتبط با DVD ها، نرم افزار WinX DVD Copy Pro است که راه های متنوعی را برای حفظ اطلاعات دیسک های قدیمی در اختیار کاربران میدهد. در ادامه 9 روشی که از طریق این نرم افزار میتوانید به نوعی محتویات دیسک ها را ذخیره کنید بررسی خواهیم کرد.

_ انتقال اطلاعات یک DVD به DVD دیگر

یکی از ساده ترین راه ها، Clone کردن اطلاعات دیسک قدیمی به یک دیسک جدید با نسبت 1:1 است. در این راه تمام اطلاعات یک دی وی دی، اعم از فیلم­ها، زیرنویس­ها، فهرست عناوین و غیره به یک دیسک جدید منتقل میشوند. نرم افزارهای بسیار خوبی مانند WinX DVD Copy Pro برای این کار وجود دارند که از انواع DVD ها پشتیبانی میکنند. در این روش شما با انجام چند مرحله­ی ساده تمامی میتوانید اطلاعات را بدون کاهش کیفیت به یک دیسک جدید منتقل کنید.

_ کپی 1:1 دیسک قدیمی به عنوان یک فایل ایمیج ISO

در صورتی که به یک دیسک خالی برای استفاده از روش قبلی دسترسی ندارید، کپی اطلاعات دیسک خط و خش دار و ذخیره­ی آن به عنوان یک فایل ایمیج ISO راه خوبی است. با این راه شما اطلاعات را در قالب یک فایل ISO بدون اینکه نیازی به DVD داشته باشید میتوانید آن را به کامپیوتر خود یا یک ذخیره ساز اکسترنال مانند هارد اکسترنال منتقل کنید.

_ کپی 1:1 دیسک قدیمی به پوشه ی VIDEO-TS

درست مانند روش قبل، ان روش هم ساده و کاربردی است و مدیریت اطلاعات ذخیره شده آسان است. علاوه بر این شما میتوانید بدون اینکه ویدئوها را روی دی وی دی دیگری رایت کنید، آنها را مستقیما توسط پلیرهای معروفی مانند VLC یا POT پخش کنید. کپی 1:1 اینگونه دیسک­ها بین 12 تا 17 دقیقه طول میکشد که البته به مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شما نیز بستگی دارد.

نرم افزار WinX DVD Copy، ابزار کامل دیسک هانرم افزار WinX DVD Copy، ابزار کامل دیسک ها

_ کپی منوی اصلی DVD به عنوان یک فایل MPEG2

این روش زمانی کاربرد دارد که کاربر فقط به منوی اصلی اطلاعات دیسک قدیمی نیاز داشته باشد. زمانی که DVD را بارگذاری کنید ترک های صدا و زیرنویس به طور خودکار انتخاب میشوند و با زدن دکمه ی Run، یک نسخه ی دیجیتالی MPEG2 برای شما آماده میشود که آن را میتوانید در کنسول های بازی و تلویزیون ها نیز به نمایش بگذارید.

_ کپی قسمت هایی خاص از یک DVD

ممکن است شما از اطلاعات داخل یک DVD قدیمی به قسمت هایی از آن نیاز داشته باشید. با برنامه ی WinX DVD Copy PRO قادر به انجام چنین کاری خواهید بود. این نرم افزار، سورس دیسک را بارگذاری میکند و تمام فصل های یک DVD را برای انتخاب به شما نمایش میدهد و به شما امکان ذخیره ی فصل های منتخب از یک DVD به عنوان فایل MPEG2 را میدهد.

_ استخراج ویدئوهای یک DVD قدیمی

این کار فایل هایی غیر از ویدئوها را از یک DVD حذف میکند و فقط فایل های تصویری نگه داشته میشوند.

_ استخراج فایل های صوتی یک DVD قدیمی

بر خلاف روش قبلی، در این روش فقط فایل های صوتی مانند آهنگ ها حفظ میشوند و ردپایی از ویدئوها باقی نخواهد ماند و این نرم افزار فایل های صوتی را فقط در قالب AC3 ذخیره میکند.

_ ذخیره ی فایل ISO به عنوان یک درایو مجازی

ساخت یک فایل ISO به عنوان یک درایو مجازی، حالتی مجازی از وجود دیسکی بارگذاری شده که در سیستم وجود ندارد را بوجود میآورد. در این حالت شما میتوانید دیسک مجازی را اجرا کنید و از اطلاعات داخل آن بهره مند شوید.

_ رایت یک فایل ISO یا VIDEO-TS روی یک دیسک DVD

شما علاوه بر اینکه میتوانید با نرم افزار WinX DVD Copy Pro اطلاعات یک DVD که میتواند شامل فایل ISO یا VIDEO را کپی کنید، بلکه با همین نرم افزار میتوانید آنها روی یک دیسک خالی دیگر رایت کنید.

منبع: HowtoGeek

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش