هشتگ های داغ :‌

پنج ابزار رایگان برای کاهش اندازه فایل های ویدئو، MP3، PDF و تصاویر

تکنولوژی همیشه در تلاش برای صرفه جویی بوده است. مهم نیست چقدر پردازنده ما قوی باشد، همیشه کاهش اندازه فایل ها به افزایش سرعت کامپیوتر ما کمک می کند.

خبر بد این است که بیشتر فایل های ما حجیم هستند. داده های زیادی وجود دارد که حذف کردن آن ها تاثیر چندانی روی کیفیت نمی گذارد. کاهش اندازه آن فایل می تواند باعث آپلود بدون دردسر یک ویدئو روی توییتر یا فرستادن اسناد مهم در یک ایمیل باشد.

خبر خوب این است که بیشتر فایل ها را می توان با استفاده از بعضی از ابزار آنلاین رایگان کاهش حجم داد.

کمپرسیفای (Compressify) (وب) : فایل های ویدئویی وب را تا 60% کاهش می دهد

اگر مجبور شدید برای بارگزاری یک ویدئو روی یک شبکه اجتماعی یا وبسایت مدت طولانی صبر کنید، احتمالا مشکل از اندازه ویدئو است. هرچه کوچک تر باشد بارگزاری آن سریع تر است. ( یا حتی آپلود)

کمپرسیفای هر ویدئوکه اندازه اش تا 8 مگابایت باشد را تبدیل می کند و آن را به فرمت WebM گوگل، که یک فرمت طراحی شده برای ویدئو روی اینترنت است طراحی می کند. نتیجه این است که به شما ویدئویی می دهد که 20 تا 60 درصد کوچک تر از اندازه اصلی است و در همان مرورگرها کار می کند. این راه بهترین راه برای فشرده سازی ویدئو برای شبکه های اجتماعی است، بدون این که رزلوشن و یا کیفیت آن پایین بیاید. می توانید روی سایت تغییر را قبل و پس از فشرده سازی امتحان کنید و خودتان متوجه شوید.

البته کمپرسیفای کمی در فرمت فایل ها محدود است، برای کنترل بیشتر می توانید به ClipChamp سری بزنید. اگر نمی خواهید ویدئوهای خود را روی اینترنت آپلود کنید، این کار را با Windows Movie Maker نیز می توانید انجام دهید.

کمپرس نو (CompressNow) (وب): اندازه فایل های تصویری را کاهش کرده و کنترل می کند

وب کمپرس نو(CompressNowبرای کاهش و کنترل اندازه فایل های تصویری

وقتی که با دوربین 13 مگاپیکسلی گوشی هوشمند خود عکس می گیرید، شاید متوجه نشوید حجم آن چند مگابایت می شود. به نظر می رسد که این حجم زیاد وقتی که می خواهیم عکس را با دیگران به اشتراک بگذاریم دردسر ساز می شود.

کمپرس نو فایل های JPEG, PNG یا GIF را کوچک کرده و به شما اجازه می دهد سایز آن را کنترل کنید. همچنین این وبسایت یکی از تنها ابزارهای فشرده سازی تصویر است که تبدیل دسته ای را پشتیبانی می کند و به شما اجازه می دهد یکباره روی چندین فایل کار کنید.

فقط کافی است که تصویر را روی قاب مرورگر خود بکشید و یا از دکمه Upload Now استفاده کنید. از نوار کناری در قسمت بالا برای مشخص کردن درصدی که می خواهید از فایل کاهش دهید استفاده کنید. وقتی که کارتان تمام شد روی Compress Now کلیک کرده و فایل را روی درایو سخت خود دانلود کنید. کار کردن با این وبسایت بسیار ساده است.

اسمال پی دی اف (SmallPDF) ( وب) : فایل های پی دی اف را ، حتی روی درایو های سرویس ابری فشرده می کند

وب اسمال پی دی اف (SmallPDF) برای فشرده کردن فایل های پی دی اف

پی دی اف یکی از امن ترین فرمت های فایل برای به اشتراک گذاری آنلاین است. می توانید آن را کد گذاری کنید، قفل کنید و همچنین تا وقتی که صریحا اجازه ندهید، محتوای آن قابل تغییر نیست. به همین دلیل ما معمولا ازآن به عنوان سند آخر برای انجام کارهایمان از آن استفاده می کنیم.

اما همه این ها می تواند باعث شود که یک فایل پی دی اف از یک سند معمولی بسیار بزرگ تر باشد. خب، اسمال پی دی اف، یکی از بهترین ابزار های ویرایش پی دی اف آنلاین یک فشرده ساز دارد که فایل را به 144 dpi کاهش می دهد، که بسیار برای فایل های متنی یا حتی تصویری پی دی اف که قصد پرینت کردن آن را روی کاغذ ندارید بسیار ایده آل است.

نه تنها می توانید فایل ها را از روی درایو سخت خود آپلود کنید، می توانید همچنین به طور مستقیم فایل ها را از دراپ باکس یا گوگل درایو انتخاب کنید. البته نمی توانید دوباره مستقیما آن را روی درایو سرویس ابری خود دانلود کنید و ناچارید بخ صورت جداگانه فایل ها را روی دراپ باکس یا گوگل درایود آپلود کنید.

MP3 اسمالر (MP3Smaller) ( وب) : خیلی سریع اندازه یک فایل MP3 را کاهش می دهد

وب MP3 اسمالر (MP3Smaller) برای کاهش اندازه یک فایل MP3

این روز ها MP3 فرمت اصلی فایل های موزیک است. اگر می خواهید اندازه آن را کاهش دهید به وبسایت MP3 اسمالر بروید و فایل صوتی خود را ( تا 50 مگابایت) انتخاب کنید و تنظیمات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تنظیمات روی سرعت ذره ای تاثیر می گذارد که اگر عاشق موسیقی باشید می توانید کاهش کیفیت را حس کنید، اما برای کاربران معمولی، تغییر سرعت ذره ای معمولا مشکل ساز نیست. برای گرفتن بهترین نتیجه از   Common File Size ( سرعت ذره ای kbps 128) استفده کنید، چرا که بسیار کوچک تر از هر MP3 دیگر است ( که معمولا kbps 192 یا kbps 256 ) یا یک MP3 با کیفیت (kbps 320) می باشد.

MP3 اسمالر فقط یک فایل را در در یک زمان پشتبانی می کند و فقط می توانید سرعت ذره ای را تغییر دهید. اگر می خواهید چندین MP3را پردازش کنید و یا تنظیمات بیشتری در اختیار داشته باشید، MP3 Resizer را برای ویندوز یا مک دانلود کنید. یک نسخه آزمایشی رایگان  30 روزه دارد و همه قابلیت ها برای آن فعال هستند.

ازی زیپ (Ezyzip) ( وب): وقتی که هیچ چیز جواب نداد آن را زیپ کنید

ازی زیپ (Ezyzip) برای زیپ کردن فایل ها

ابزارهای آرشیو راحت ترین ابزار ها برای کاهش اندازه هر فرمت فایلی است و محتوای آن را دست نخورده باقی می گذارد. و ساده ترین ابزار وب برای آرشیو ازی زیپ است.

فقط کافی است به سایت آن بروید، روی ” Choose Files” کلیک کنید، فایلی که می خواهید آرشیو کنید را انتخاب کنید و گزینه ” Zip Files” را انتخاب کنید. ساده تر از این نمی شود و بسیار خوب کار می کند. به طور متوسط، اندازه فایل چیزی حدود 15 تا 30 درصد کاهش می یابد. به علاوه، می توانید با استفاده از ازی زیپ فایل آرشیو شده را از زیپ بیرون بیاورید یا اکسترکت کنید، چرا که این وبسایت یک ابزار وب رایگان نیز برای اکسترکت فایل ها دارد.

منتشر شده در faceit

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش