هشتگ های داغ :‌

هر آنچه که در مورد Xbox One X، قدرتمندترین کنسول بازی جهان میدانیم

Xbox One X، که سابقا آن را با نام پروژه ی اسکورپیو میشناختیم، کنسول بازی 4K شرکت مایکروسافت است که قرار است به زودی وارد بازار جهانی شود و طرفداران کنسول محبوب اکس باکس را خوشحال کند. مدتی از معرفی این کنسول توسط مایکروسافت میگذرد اما ردموندی ها همچنان در حال انتشار اطلاعات جدیدی از Xbox One X هستند. مایکروسافت با انتشار اطلاعات هیجان انگیز در مورد این کنسول بازی، انتظارات کاربران را بسیار بالا برده است اما به نظر میرسد مایکروسافت به کنسول جدید خود ایمان دارد و قرار است رقیب قدرتمند خود یعنی پلی استیشن 4 پرو سونی را پشت سر بگذارد. در این مطلب تمامی اطلاعات پیرامون Xbox One X، اعم از زمان عرضه، مشخصات فنی، قیمت و … را جمع آوری کرده ایم تا به اطلاع شما برسانیم. با شهر فافا همراه باشید.

مشخصات کنسول اکس باکس وان اکس

مشخصات فنی: Xbox One X چقدر قدرتمند است؟

پردازنده: هشت هسته ای با فرکانس 2.3 گیگاهرتز
رم: 12 گیگابایت GDDR5 (تقسیم شده بین سیستم و GPU)
پردازنده ی گرافیکی: 40 واحد پردازشی با فرکانس 1172 مگاهرتز
پهنای باند: 326 گیگابایت بر ثانیه
فضای ذخیره سازی: هارد دیسک 1 ترابایتی
دیسک: پخش کننده ی بلوری اولترا اچ دی
ویدئو: خروجی 4K با پشتیبانی از HDR 10
صدا: DTS 5.1، دالبی دیجیتال 5.1 به همراه Atmos و PCM 2.0, 5.1 , 7.1
وایرلس: بلوتوث، وای فای با باند دوگانه، Wi-Fi Direct و فرستنده ی مادون قرمز
اتصالات: 2 عدد پورت HDMI، سه عدد پورت USB 3.0، پورت Ethernet و S/PDIF

برای توضیح در مورد مشخصات فنی کنسول Xbox One X میتوان گفت که پردازنده ی این دستگاه احتمالا ساخت کمپانی AMD خواهد بود، هر چند این موضوع رسما توسط مایکروسافت بیان نشده است. این مقدار فرکانس برای کاربران کامپیوترهای رومیزی چندان زیاد به نظر نمیرسد اما نباید فراموش کرد که کنسول ها نسبت به سیستم های رومیزی محدودیت مکانی بسیار زیادی دارند و فرکانس بالاتر نیز به معنای تولید حرارت بیشتر است. با این حال ارتقای فرکانس هسته ها از 1.75 گیگاهرتز در نسل فعلی کنسول مایکروسافت یعنی Xbox One به 2.3 گیگاهرتز به معنی افزایش محسوس قدرت پردازشی Xbox One X است.
در بخش گرافیک، کنسول جدید مایکروسافت دارای یک پردازشگر گرافیکی با 40 واحد پردازشی است و با فرکانس چشمگیر 1172 مگاهرتز همراه شده است. ترکیب این تراشه ی گرافیکی با 12 گیگابایت رم GDDR5 نشان میدهد که Xbox One X به معنای واقعی کلمه قدرتمندترین کنسول بازی حال حاضر در جهان است و میتواند با قدرت خود در پردازش بازی ها، کاربران را به وجد آورد. در مورد فضای ذخیره سازی، Xbox One X به 1 ترابایت هارد مجهز است که مقدار فضای خوبی جهت ذخیره ی بازی ها بر روی این کنسول محسوب میشود. دیسک های بازی توسط یک بلوری پلیر در Xbox One X خوانده میشوند. کنسول اکس باکس وان اکس

 

قیمت و زمان عرضه ی کنسول Xbox One X

در نمایشگاه E3 امسال، مایکروسافت اعلام کرد که کنسول جدید این شرکت در ماه نوامبر سال 2017 وارد بازار خواهد شد تا احتمالا فروش فوق العاده ای برای این کنسول مایکروسافت، در آستانه ی تعطیلات کریسمس سال میلادی جدید رقم بخورد. کنسول Xbox One X، با قیمت 449 یورو در اروپا و 499 دلار در امریکا به فروش خواهد رسید. قیمت گذاری این دستگاه، همان طور که شاهد هستید نزدیک به کنسول پلی استیشن 4 پرو شرکت سونی است تا این دو برای یک رقابت هیجان انگیز کاملا آماده باشند.

کنسول اکس باکس اسکورپیو

راندمان Xbox One X: کنسول جدید مایکروسافت در برابر رقبا

بزرگترین جهش در عملکرد کنسول نسل بعد مایکروسافت نسبت به کنسول فعلی این شرکت صورت گرفته است، به طوری که Xbox One S دارای تراشه ی گرافیکی با 12 واحد پردازشی است اما Xbox One X دارای پردازنده ی گرافیکی است که با 40 هسته ی پردازشی در فرکانس 1172 مگاهرتز فعالیت میکند. با این حال نمیتوان گفت که تمام قدرت این دستگاه مربوط به تعداد هسته و مقدار فرکانس است و همچنین نمیتوان گفت در عمل، Xbox One X تا چه حد قدرتمندتر از Xbox One S ظاهر خواهد شد.
به طور کلی پیش بینی میشود عملکرد Xbox One X حدودا 4.5 برابر بیشتر از کنسول فعلی مایکروسافت باشد و این باعث میشود دست توسعه دهندگان برای توسعه ی بازی هایی با رزولوشن های بسیار بالا و گرافیک های خیره کننده و تکسچر های چشمگیر باز باشد. در صورتی که در مورد میزان قدرت گرافیکی کنسول جدید مایکروسافت در برابر کارت گرافیک سیستم های رومیزی کنجکاو هستید باید گفت، توان پردازشی 6 ترافلاپسی اعلام شده از سوی مایکروسافت در مورد Xbox One X، معادل کارت گرافیک GTX 1070 انویدیا است که این کارت توانایی اجرای بازی ها در رزولوشن UHD را دارد. هر چند نباید موضوع کارایی بهتر کنسول ها نسبت به کامپیوتر های شخصی را نسبت به قطعات استفاده شده فراموش کرد. مایکروسافت اطلاعات و جزئیات نسبتا زیادی را در مورد پشتیبانی Xbox One X از رزولوشن های مختلف و تنظیمات متنوع گرافیکی منتشر کرده است اما هنوز نمیتوان در مورد عملکرد این کنسول در بازی ها قاطعانه نظر داد.
تنها آزمایشی که در آن Xbox One X در یک بازی تحت فشار قرار گرفته توسط Digital Foundary به نمایش گذاشته شده است که در آن، بازی محبوب فورزا موتوراسپرت با تنظیمات گرافیکی Ultra HD و نرخ 60 فریم بر ثانیه بر روی کنسول Xbox One X اجرا میشود و این بازی که دارای گرافیک بسیار خیره کننده ای است، فقط از 70 درصد توان گرافیکی Xbox One X استفاده میکند. مایکروسافت هیجان کاربران را با افزایش تنظیمات گرافیکی بالا برد اما باز هم Xbox One X در پردازش بازی تسلیم نشد و همه چیز به نظر همان طور است که مایکروسافت وعده داده بود.
با اینکه از Xbox One X به عنوان کنسول 4K مایکروسافت یاد میشود اما این بدین معنا نیست که فقط دارندگان تلویزیون های 4K میتوانند از این کنسول استفاده کنند. بازی ها برای این دستگاه دارای تنظیمات گرافیکی قابل شخصی سازی هستند و میتوانید حتی از این کنسول بر روی نمایشگر های فول اچ دی نیز استفاده کنید. در این حالت، تصاویر به اصلاح downscale میشوند و میتوانید واضح ترین تصاویری که تا امروز در بازی های ویدئویی دیده اید را تجربه کنید. در عین حال میتوانید دیگر تنظیمات گرافیکی را افزایش دهید اما رزولوشن را بر روی فول اچ دی 1080p تنظیم کنید و تجربه ی منحصر به فردی را رقم بزنید. به عبارت دیگر، Xbox One X کنسولی در لباس یک کامپیوتر رومیزی است.
از نظر عناوین بازی، Xbox One X میتواند تمام بازی های Xbox One را اجرا کند و مایکروسافت عناوین فعلی را برای سازگاری بیشتر و عملکرد بهتر در کنسول جدید خود بروزرسانی خواهد کرد. بازی ها بر روی همان نرم افزاری که هم اکنون بر روی Xbox One وجود دارد قابل اجرا هستند و لازم نیست تمام بازی های خود را مجددا خریداری کنید.

پروژه ی اسکورپیو

Xbox One X سازگار با واقعیت مجازی اما …

از جمله قابلیت های کنسول جدید مایکروسافت، توانایی اجرای بازی ها در حالت واقعیت مجازی است اما فیل اسپنسر، رئیس بخش اکس باکس شرکت مایکروسافت، هنوز این قابلیت را در اختیار توسعه دهندگان قرار نداده است. اسپنسر با اعلام اینکه خود از طرفداران فناوری واقعیت مجازی است اما احساس میکند که این فناوری هنوز برای راهیابی به بازی ها آماده نیست و احتمالا واقعیت مجازی تاثیر مثبتی بر روی کنسول Xbox One X نخواهد گذاشت. وی گفته است: ” من عاشق فناوری واقعیت مجازی هستم و از هدست های واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift و Palystation VR نیز استفاده میکنم. به عقیده ی من واقعیت مجازی به صنعت بازی سازی وارد خواهد شد و ما نیز پروژه ی اسکوپیو را سازگار با این فناوری طراحی کرده ایم و این فناوری امسال، سال آینده و یا سال های بعد به این پروژه راه پیدا خواهد کرد. اما من هنوز فکر میکنم این فناوری میتواند کاربردهای بیشتری داشته باشد و احساسات جدیدتری را به کاربران منتقل کند. چیز جدیدی که کاربران را تحت تاثیر قرار دهد. اکثر هدست های واقعیت مجازی فعلی که از آنها استفاده میکنم حالتی مانند پیش نمایش و یک دستگاه آزمایشی دارند و من اطمینان دارم این فناوری هنوز جای کار دارد.”
همچنین اسپنسر معتقد است چیزی که باعث موفقیت اصلی واقعیت مجازی میشود، این است که این فناوری وایرلس ( بدون سیم ) باشد. اتصال یک کابل از سر شما به نمایشگر میتواند باعث محدودیت در جایجایی گیمر ها شود و یک فناوری مانند HDMI بیسیم با پهنای باند بالا یا راه حلی دیگر باید این محدودیت را برطرف کند.
همان طور که خواندید، زمان قابلیت استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر روی Xbox One X کاملا مبهم است اما یکی از عناوینی که انتظار داریم بتوانیم آن را به صورت واقعیت مجازی بر روی کنسول Xbox One X تجربه کنیم، عنوان محبوب Fallout 4 است که اکنون توسط استودیوی بازی ساز بتزدا در دست توسعه است. این عنوان، سال 2017 برای سیستم واقعیت مجازی HTC Vive عرضه شد و به تازگی مشخص شده است که Fallout 4 VR در حال بروزرسانی برای پروژه ی جدیدی است که احتمالا منظور همان پروژه ی اسکورپیوی مایکروسافت است. با توجه به سبک بازی Fallout 4، تجربه ی واقعیت مجازی آن میتواند هیجان انگیزترین تجربه ی شما از دنیای بازی های ویدئویی باشد. با این حال مایکروسافت در نمایشگاه E3 گذشته هیچ اشاره ای به ساخت نسخه ی واقعیت مجازی این عنوان برای پروژه ی اسکورپیو نکرد، اما شاید ردموندی ها قصد دارند طرفداران اکس باکس را با عرضه ی این بازی غافل گیر کنند. پیش فروش Xbox One X آغاز شده است و علاقمندان میتوانند از طریق فروشگاه های آنلاین آمازون، Very و Argos این کنسول را پیش خرید کنند و ماه نوامبر نیز کنسول خود را دریافت کنند.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش