هشتگ های داغ :‌

سوییچ های KVM، عامل مدیریت بهینه سرور ها

در مکان هایی که نیاز به مدیریت همزمان چندین سرور یا PC وجود دارد، یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات شبکه، سوییچ های KVM هستند. کلمه KVM مخفف Keyboard Video Mouse است. این نوع سوییچ‌ها به کاربر اجازه می‌دهند چندین PC را از طریق یک مانیتور، کیبورد و ماوس مدیریت کند و نیازی به خرید تعداد اضافه‌ای از این تجهیزات نیست.

کاربرد سوییچ‌های KVM

مهم‌ترین کاربرد سوییچ‌های KVM در مراکز داده است. درواقع مکان‌هایی که تعداد زیادی سرور در رک قرار دارد و نمی‌توان برای هر کدام از آنها یک مانیتور، کیبورد و ماوس مجزا تهیه کرد؛ با استفاده از سوییچ KVM می‌توان به‌راحتی با فشردن یکی از کلیدهای کیبورد بین سرورهای مختلف جابه‌جا شد.

کاربرد دیگر این سوییچ‌ها در مراکز فروش کامپیوتر است. فرض کنید چندین PC برای نصب سیستم‌عامل در اختیار دارید و نیاز است به‌سرعت این کار را انجام دهید. سوییچ KVM می‌تواند در این زمان بسیار مفید باشد.

این سوییچ‌ها را در هرجایی که چندین PC و یا سرور در اختیار دارید و قرار است آنها را به نحوی مدیریت کنید، برای صرف جویی در وقت و هزینه و مکان و برق مصرفی، می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.

کاربرد سوییچ‌های KVMکاربرد سوییچ‌های KVM

 

هنگام خرید یک سوییچ KVM  توجه به نکاتی همچون تعداد پورت سوییچ، سیستم عامل های قابل پشتیبانی، قابلیت دسترسی از طریق اینترنت، پشتیبانی از پورت های USB یا PS2  و … حائز اهمیت است. در ادامه به توضیح مختصری درباره ی مهم ترین ویژگی های سوییچ های KVM می پردازیم.

تعداد پورت

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که هنگام خرید یک سوییچ KVM باید مدنظر قرار بگیرد، توجه به تعداد سیستم‌هایی که می‌توان به سوییچ متصل کرد. سوییچ‌های KVM می‌توانند ۲، ۴، ۸، ۱۶، ۳۲ و … پورت برای اتصال PC یا سرور داشته باشد. برای مصارف خانگی یا اداره‌های کوچک معمولاً یک سوییچ KVM با ۲ یا ۴ پورت کافی است اما برای استفاده در دیتا سنتر به یک سوییچ KVM با تعداد پورت‌های بیشتری نیاز است.

سوییچ‌های KVM با 8 پورتسوییچ‌های KVM با 8 پورت

پشتیبانی از پورت‌های USB یا PS2

سوییچ‌های KVM  قابلیت پشتیبانی از پورت‌های PS2 یا USB را دارند؛ حتی بعضی از مدل‌ها از هر دو پورت فوق به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند که اصطلاحاً به سوییچ‌های کمبو (KVM Switch Comboo ) معروف هستند.

سوییچ‌های KVM کمبوسوییچ‌های KVM کمبو

پشتیبانی از ماوس و کیبورد های وایرلس

برخی ازسوییچ های KVM قابلیت پشتیبانی از ماوس و کیبورد وایرلس را نیز دارند.

پشتیبانی از سیستم‌عامل

هر سوییچ KVM قابلیت پشتیبانی از برخی سیستم‌عامل‌ها را دارد. در هنگام خرید یک سوییچ KVM، توجه به همخوانی سیستم‌عامل موردنیاز و سیستم‌عامل‌هایی که سوییچ پشتیبانی می‌کند، بسیار اهمیت دارد.

قابلیت دسترسی از طریق اینترنت

دو نوع سوییچ KVM وجود دارد. یکی با استفاده از کابل به سرورها یا PC ها متصل می‌شود که این کابل می‌تواند تا ۳۰۰ متر طول داشته باشد. دیگری از طریق اینترنت و با استفاده از مرورگر قابلیت دسترسی به سرورها را فراهم می کند. مزیت این نوع سوییچ که به KVM over IP معروف است، دسترسی به سرورها از راه دور، بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل است.

IP-KVM یک دستگاه مجزا است که درون آن یک میکروکنترلر تعبیه شده که وظیفه دارد تصویر سیستم و سیگنال های ماوس و کیبورد را دریافت کند و پس از فشرده سازی، آن ها را به بسته های شبکه تبدیل کند و از Interface شبکه خود ارسال کند. به این ترتیب می توان به محض روشن شدن یک کامپیوتر، از طریق شبکه به آن ریموت زد و از همان ابتدا آن را از راه دور کنترل کرد. بیشترین استفاده این دستگاه امروزه در دیتاسنتر ها می باشد که دسترسی مشتریانی که سرور Dedicated اجاره می کنند را به محیط BIOS و BOOT سرور فراهم می کند.

KVM over IPKVM over IP

جمع‌بندی

سوییچ‌های KVM تجهیزاتی هستند که از طریق آن‌ها با استفاده از یک مانیتور، کیبورد و ماوس می توان چندین سرور یا PC را مدیریت کرد. ازجمله مزایا استفاده از سوییچ KVM حذف ماوس و کیبورد و مانیتور اضافه، امکان مدیریت بهتر سرورها، صرفه‌جویی در فضا، وقت و هزینه و … را می‌توان نام برد. هنگام انتخاب یک سوییچ KVM توجه به تعداد پورت، سیستم عاملی‌هایی که نیاز به پشتیبانی از آن‌ها داریم، پشتیبانی از پورت‌های USB یا PS2 و … اهمیت دارد.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش