هشتگ های داغ :‌

بهترین اپلیکیشن های یادگیری برنامه نویسی برای کودکان

کودکان در مقایسه با بزرگسالان قدرت یادگیری فوق‌العاده‌ای دارند، والدین نیز با آگاهی نسبت به این مسئله کودکانشان را به کلاس‌های مختلفی جهت آموزش زبان، موسیقی، ورزش‌های مختلف، هنر و … می‌فرستند اما اکثر آن‌ها از برنامه نویسی غافل‌اند. شاید به این خاطر که در جامعه هم نسبت به آن بی‌توجهی شده و تا کنون کلاس‌های برنامه نویسی کودکان، همچون زبان و موسیقی و هنر فراگیر نشده است.

اگر شما یکی از والدینی هستید که دوست دارید در کنار سایر مهارت‌ها، فرزندتان برنامه نویسی را نیز بیاموزد و به یک نخبه‌ی تمام عیار تبدیل شود، در ادامه با شهر فافا همراه باشید تا 7 اپلیکیشن مناسب در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

1. Kodable

(رایگان/پولی، نسخه Web /iOS)

 

Kodable می‌نویسد: “برنامه نویسی برای کودکان، همراه با عشق ساخته شده است.” Kodable کودکان را از سنین مهد تا کلاس پنجم تحت پوشش قرار داده است. Kodable با پایبندی به استانداردهای برنامه نویسی، جاوا اسکریپت را آموزش می‌دهد.

درس‌ها در قالب‌های سرگرم‌کننده و بازی تدریس می‌شود. بازی‌هایی که کودک را به چالش می‌کشد. البته فکر نکنید که Kodable برنامه نویسی را خیلی ساده آموزش می‌دهد، بلکه تمام مفاهیم برنامه نویسی از جمله حلقه‌ها را نیز آموزش می‌دهد و Gamification را به شیوه‌ای فوق‌العاده در راستای آموزش برنامه نویسی به کار گرفته است.

نسخه تحت وب Kodable رایگان است.

2. Daisy the Dinosaur

(رایگان، iOS)

Daisy the Dinosaur

واقعیت این است که دایناسورها موجوداتی جذاب هستند، مخصوصاً برای کودکان. دِیزی دایناسور یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی به کودکان است. این بازی مبانی برنامه نویسی را به کودکان می‌آموزد و آن‌ها را به چالش می‌کشد تا از دستورات مختلف برای حرکت دِیزی استفاده کنند.

دِیزی دایناسور را نمی‌توانیم فقط یک اپلیکیشن خوب برای آموزش برنامه نویسی نیست، زیرا دایناسور قصه کمک چشمگیری به افزایش تمرکز و چالش کشیدن ذهن کودکان می‌کند درحالی‌که اصلاً کودک را خسته نمی‌کند.

این اپلیکیشن نیز رایگان است و با سادگی و جذابیتی که دارد برای کودکانی که علاقه‌ای به یادگیری ندارند نیز انتخابی مناسب است.

3. Think and Learn Code-a-Pillar

(پولی، iOS/Android)

Think and Learn Code-a-Pillar

 

Think and Learn Code-a-Pillar یک برنامه و اسباب‌بازی آفلاین است که راهی بسیار عالی برای شروع آموزش تکنیک‌های برنامه نویسی به کودکان است.

با استفاده از این اپلیکیشن، بچه‌ها باید پازل هایی را با مفاهیم برنامه نویسی حل کنند. این اپلیکیشن کودکان 3 تا 6 سال را هدف قرار داده است اما ممکن است بعضی بخش‌های آن برای کودکان این سنی سخت باشد به همین خاطر نیاز است که والدین حتماً کودکان را همراهی کنند. جلوه‌های صوتی و متنی مختلفی روی این برنامه وجود دارد که اگر لازم بود برای تمرکز بیشتر می‌توانید آن‌ها را خاموش کنید.

4. Gamestar Mechanic

(پولی، تحت Web)

Gamestar Mechanic برنامه‌ای تحت وب است که بر خلاف اپلیکیشن های قبلی، بچه‌ها به جای بازی کردن می‌توانند بازی بسازند!

بازی ساختن علاوه بر این‌که برای کودکان بسیار جذاب است، بسیار فراتر از توسعه‌ی وب‌سایت و یا یک اپلیکیشن است. ازآنجایی‌که Gamestar Mechanic بر طراحی بازی تمرکز دارد، واضح و روشن است که نباید به‌سادگی اپلیکیشن های قبلی باشد. Gamestar Mechanic بسیار پیشرفته است و به همین خاطر برای کودکان 7 تا 14 سال طراحی شده است که در صورت استفاده از آن پیشرفت چشمگیر کودکتان را شاهد خواهید بود.

5. Minecraft

(پولی)

Minecraft بازی بسیار محبوبی که نه تنها برای کودکان، بلکه والدین آن‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند یا حتی کودکان و والدینشان با هم می‌توانند بازی کنند. اگر می‌خواهید کودکتان بازی کند می‌توانید برنامه را روی ModEd LearnToMod child-centric تنظیم کنید.

با Minecraft فرزندان شما می‌توانند مطالبی در مورد سرورها و نحوه‌ی ایجاد یک سرور بازی لینوکس را یاد بگیرند.

برای مخاطبانی با سنین بالاتر نیاز به یک سری تنظیمات اولیه هست، اما پس از تنظیم یک دانش فنی برنامه نویسی قابل فهم را برای شما فراهم می‌کند.

6. Tynker

(رایگان/پولی، تحت Web)

تینکر برنامه‌ای جامع برای آموزش برنامه نویسی است که کار کردن با آن، سرشار از هیجان است. با تینکر بچه‌ها می‌توانند روبات‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین یا بازی‌ها را بسازند و واقعاً فوق‌العاده است.

در ابتدای راه کودکان شروع به یادگیری کدهای بصری می‌کنند و پس از آن آموزش پایتون و جاوا اسکریپت آغاز می‌شود. در حین آموزش پروژه های مختلفی را باید به سرانجام برسانند که برای بچه‌ها واقعاً عالی و هیجان‌انگیز است. تینکر محیطی جامع را فراهم کرده که توقف‌ناپذیر است و گام‌به‌گام تا یادگیری کامل شما را همراهی خواهد کرد.

تینکر برنامه‌ای رایگان است که با پیشرفت و بالا رفتن سطح فرزند دلبندتان، برای ارتقاء آن نیاز به پرداخت هزینه می‌باشد اما می‌توان امیدوار بود که نتیجه‌ای که نهایتاً از آن حاصل می‌شود رضایت‌بخش خواهد بود.

7. Nancy Drew: Codes & Clues – Mystery Coding Game

(پولی، iOS/Android)

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی آموزش سطح مقدماتی با تمرکز بر STEM است که در بخش آموزش نمره‌ی 3.5 و در بخش سهولت انجام بازی نمره 4.5 را توانست از آن خود کند.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش