هشتگ های داغ :‌

احتمال پایان یافتن همکاری سامسونگ و کوالکام در سال 2018


سامسونگ و کوالکام  همواره جزو بزرگترین غول های تکنولوژی جهان بوده اند و در زمینه های مختلفی با یکدیگر همکاری کرده اند.. بخش نیمه هادی سامسونگ یکی از قسمت های مهم   این شرکت به شمار می رود که با شرکت های بزرگی همچون کوالکام در زمینه تولیدات اصلی فعالیت و همکاری می نماید و به ساخت تراشه هایی به صورت گسترده و با امکانات پیشرفته می پردازد. سامسونگ اسنپدراگون 835 را برای کوالکام تولید کرده و احتمالاً اسنپدراگون 845 را نیز تولید نماید. با این وجود خبر ها حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است سال آینده بخشی از کسب و کار کوالکام را به شرکت نیمه رسانای تایوانی با نام TSMC واگذار نماید.

به دلیل این که سامسونگ اسنپدراگون 835 را برای کوالکام تولید کرد، پرچمداران آن یعنی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس تنها گوشی هایی بودند که در سه ماهه اول امسال با آخرین تراشه این شرکت راهی بازار شدند و همین موضوع موجب تاخیر در ورود گوشی های سایر رقیبان شد؛ پیش بینی می شود که این اتفاق برای پرچمداران بعدی سری اس سامسونگ نیز تکرار شود و اس 9 و اس 9 پلاس جرو اولین گوشی های موجود در بازار در سال 2018 باشند که از این تراشه استفاده می نمایند.

snapdragon 845
معرفی تراشه اسنپدراگون 845

 

بر اساس گزارش های وب سایت Nikkei، سامسونگ ممکن است در ساخت اسنپدراگون 855 دخالت نداشته باشد و به جای آن TSMC در سال 2018 قصد دارد تا سفارش های پردازنده مرکزی و مودم شرکت کوالکام را دریافت کند. TSMC این تراشه ها را بر اساس تکنولوژی 7 نانومتری خواهد ساخت و از تکنولوژی های مشابه ای که سال آینده برای تولید پردازنده آیفون های جدید استفاده می کند، بهره خواهد برد. در اوایل سال جاری مشخص شد که کوالکام همکاری با سامسونگ را رد کرده و برای پردازنده های 7 نانومتری شرکت TSMC  برگزیده است. انتظار می رود که سامسونگ تولید تراشه های مبتنی بر فناوری 7 نانومتری را از نیمه دوم سال جاری آغاز نماید. بر اساس گزارش TSMC، این شرکت ابزار های توسعه تراشه 7 نانومتری خود را به مشتریان ارائه کرده است که در این صورت از رقیب کره ای خود پیشی گرفته و برتر میدان شده است. سامسونگ هم اکنون بر روی پیشرفت فرایند 10 نانومتری تمرکز دارد، اما در همین حال TSMC از فرایند 10 نانومتری عبور کرده و بر روی فناوری ساخت 7 نانومتری تمرکز کرده است که نتیجه آن پیشی گرفتن این شرکت از سامسونگ و تاخیر سامسونگ در روند 7 نانومتری می باشد.

TSMC
 TSMC & Samsung

 

پرچمدار های کوالکام هر ساله بر روی میلیون ها گجت در سر ت اسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و  همین موضوع نشان دهنده کارایی و قدرت بالای تراشه های این شرکت می باشد. اگر سامسونگ بخش بزرگی از سفارشات اسنپدراگون 855 را از دست بدهد و آن را به TSMC  واگذار نماید، بخش نیمه هادی سامسونگ ممکن است برای جبران کمبود در آمد خود مشتریان بیشتری را جذب نماید. با این وجود لازم است سامسونگ در رقابت با TSMC  تلاش بیشتری انجام دهد تا در صورت بروز این اتفاق، ضرر زیادی را متحمل نشود و بتواند در این زمینه ثابت فدم باشد.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش