هشتگ های داغ :‌

آشفته بازار و عرضه ی انبوه SSD های جعلی شرکت سامسونگ در بازار ایران

سالهاست که بازار کامپیوتر دوران پر تنشی را پشت سر میگذارد. عدم ثبات قیمت ها را که کنار بگذاریم، در این میان سوء استفاده کنندگان، کاربران زیادی را به دام های مختلف خود انداختند و به نحوی از آب گل آلود ماهی گرفتند. عرضه ی جنس های تقلبی یکی از اقدامات غیر منصفانه ای بود که برخی از فروشنده ها و حتی شرکت های به اصطلاح معتبر انجام دادند. معمولا جنس های تقلبی، نمونه ی جعلی محصولاتی پرفروش هستند. حدودا دو سال پیش بود که توسط یک شرکت گارانتی کننده، اس اس دی های غیر اصلی سامسونگ وارد بازار شدند که فقط ظاهر یک اس اس دی اصلی را داشتند اما از نظر عملکرد، شباهتی به نسخه ی اصلی نداشتند. اکنون باری دیگر این اتفاق صورت گرفته است و نسخه ی تقلبی حافظه های SSD سری 850 پرو سامسونگ که بسیار هم پرفروش هستند، به صورت گارانتی شده وارد بازار شده اند و کاربران زیادی در این میان متضرر شده اند. در این مطلب قصد داریم راه های شناسایی یک SSD اصلی سری 850 پرو سامسونگ را بررسی کنیم و شما را برای خرید نمونه ی اصلی راهنمایی کنیم. همراه شهر فافا باشید.

راهنمای خرید هارد ssd در انتخاب ssd مناسب به شما کمک می‌کند.

 

شهر فافا: حامی مصرف کنندگان

پیش از اینکه به سراغ توضیحاتی در مورد نمونه ی تقلبی اس اس دی 850 پرو سامسونگ برویم، باید گفت که این SSD ها به صورت شرکتی وارد شده اند و در این میان حتی فروشندگان هم فریب خورده اند. پس طبیعی است که برخی فروشندگان زیر بار این اتفاق نروند. شرکت گارانتی کننده هم بر اساس گزارشات، به طور کلی منکر این موضوع شده است و با آوردن دلایلی غیر قابل قبول، سعی در توجیه اقدام غیر منصفانه ی خود کرده است. مطمئنا خرید در چنین شرایطی برای کاربران با استرس زیادی انجام میشود. امروزه اکثر قطعات کامپیوتر قیمت بالایی دارند و طبیعی است کاربران نگران هزینه ای که صرف میکنند باشند. انتخاب یک فروشگاه معتبر و شناخته شده تا حد زیادی میتواند خیال شما را از بابت یک خرید بی دردسر راحت کند.
شهر فافا به عنوان یکی از معتبرترین و با سابقه ترین فروشگاه های اینترنتی قطعات کامپیوتر، پس از دریافت گزارش خریداران و مشتریان گرامی مبنی بر جعلی بودن برخی از SSD های به فروش رفته از مارک سامسونگ که همگی توسط یک شرکت گارانتی شده اند، نمونه های تقلبی را از خریداران این محصول پس گرفته و آنها را با نمونه ی اصلی تعویض کرده است. تیم شهر فافا در حال حاضر به طور کلی فروش اس اس دی های تقلبی شرکت وارد کننده را متوقف کرده است و این اطمینان را به مشتریان ارجمند خود میدهد که در این فروشگاه، فقط نسخه ی اصلی SSD های سری 850 پرو شرکت سامسونگ به فروش میرسد.

آشفته بازار و عرضه ی انبوه SSD های جعلی شرکت سامسونگ در بازار ایران

آشفته بازار و عرضه ی انبوه SSD های جعلی شرکت سامسونگ در بازار ایران

SSD اصلی 850 پرو سامسونگ را چگونه تشخیص دهیم؟

اس اس دی های تقلبی سامسونگ که نزدیک به دو سال پیش وارد بازار شدند از نظر ظاهری بسیار شبیه به نمونه ی اصلی بودند و فقط یک سری جزئیات با مدل اصلی تفاوت داشت و همین موضوع کار را برای تشخیص ظاهری مدل تقلبی سخت کرده بود. اما نمونه های تقلبی جدید کاملا از نظر ظاهری با SSD اصلی متفاوت هستند. باز هم لازم به تکرار است که SSD های تقلبی جدید سامسونگ، فقط از سری 850 پرو هستند. خوشبختانه آنقدر تفاوت های ظاهری این نمونه با اس اس دی های اصلی 850 پرو زیاد است که به راحتی میتوان آنها را از یکدیگر متمایز ساخت. در واقع نمونه ی تقلبی به هیچ وجه اس اس دی 850 پرو نیست بلکه مدلی بسیار قدیمی و ضعیف از این شرکت است که با سری 850 پرو تفاوت های زیادی دارد. مدل این اس اس دی ها در واقع MZ7TY128 است که به سفارش شرکت های دیگر توسط سامسونگ تولید شده است و سامسونگ خود هیچگاه این اس اس دی را برای بازار مصرف کنندگان عرضه نکرده است. تفاوت ظاهری را در ادامه با درج چند عکس به صورت تصویری توضیح میدهیم:

تصویری از جعبه ی نسخه ی اصلی حافظه ی Samsung 850 Pro. به شکل تصویر SSD و کلمه ی سامسونگ روی آن دقت کنید. تصویر SSD و عبارت SAMSUNG روی جعبه ی مدل تقلبی به صورت کامل و پر رنگ درج شده است.نوشته های بالای جعبه را بررسی کنید. در نمونه ی اصلی عبارت Samsung SSD 850 PRO مانند تصویر در یک سطر نوشته شده است.پشت جعبه ی SSD را هم حتما مورد بازبینی قرار دهید. مدت زمان گارانتی قید شده روی کارتن، سرعت های خواندن/نوشتن باید مطابق با تصویر فوق باشد.تصویری از پشت نمونه ی اصلی SSD سری 850 پرو سامسونگاما پشت نمونه ی جعلی! همان طور که میبینید این نمونه داد میزند که من یک مدل تقلبی هستم!قسمت رویی اس اس دی اصلی Samsung Pro: هرگونه مغایرت در نوشته ها به معنای جعلی بودن آن مدل میباشد.قسمت رویی اس اس دی اصلی Samsung 850 Pro: هرگونه مغایرت در نوشته ها به معنای جعلی بودن آن مدل میباشد.

تشخیص اصلی بودن SSD سامسونگ 850 پرو از طریق نرم افزار Samsung Magician

Samsung Magician نرم افزاری است که سامسونگ به مشتریان خود جهت مدیریت حافظه ی اس اس دی های این شرکت ارائه میدهد. این نرم افزار ابزار مختلفی را در اختیار کاربران اس اس دی های سامسونگ قرار میدهد. یکی از قابلیت های مهم این نرم افزار، نمایش اصلی بودن اس اس دی های این شرکت است.

نرم افزار samsung magician

به تصویر بالا که محیط برنامه ی Samsung Magician را نشان میدهد توجه کنید. در این نرم افزار عبارت Genuine نشانگر اصلی بودن اس اس دی سامسونگ شما است. ضمن اینکه باید به مدل قید شده در نرم افزار در قسمت بالایی نرم افزار هم توجه داشته باشید که با مدل خریداری شده مغایرت نداشته باشد. در صورتی که اس اس دی سامسونگ شما غیر اصلی و به اصطلاح فیک باشد، خبری از کلمه ی Genuine نخواهد بود و به طور کلی اس اس دی شما توسط این نرم افزار شناسایی نمیشود. در مورد نمونه های تقلبی عرضه شده هم این نرم افزار پیغام عدم پشتیبانی از حافظه یا This drive is not supported را به نمایش میگذارد.
دیگر ابزاری که در نرم افزار Samsung Magician وجود دارد، امکان آزمایش عملکرد SSD های این شرکت را در اختیار کاربر قرار میدهد که میتواند معیاری برای تشخیص اصلی بودن اس اس دی های سامسونگ باشد. برای این کار از بین گزینه های پائینی برنامه باید روی گزینه Performance Benchmark کلیک کنید و Start را انتخاب کنید. اس اس دی های تقلبی معمولا عملکرد بسیار ضعیف تری نسبت به مدل های اصلی دارند و این را کاملا میتوان از سرعت خواندن و نوشتن یک SSD تشخیص داد.

در اینجا سرعت خواندن و نوشتن یک اس اس دی اصلی سری پرو سامسونگ را مشاهده میکنید.در اینجا سرعت خواندن و نوشتن یک اس اس دی اصلی 850 پرو سامسونگ را مشاهده میکنید.

کلام آخر…
اس اس دی های سامسونگ از بهترین درایوهای جامد بازار محسوب میشوند که فروش بسیار بالایی دارند. این محصولات میتوانند گزینه های خوبی برای سوء استفاده کنندگان باشند و مدل های غیر اصلی را به جای نمونه ی اصلی به فروش برسانند. متاسفانه با توجه به شکل کنترل محصولات در بازار کشور ما، اینگونه اتفاقات اجتناب ناپذیر هستند. در اینگونه مواقع انتخاب یک فروشنده ی متعهد که در صورت بروز مشکل، مسئولیت اتفاق را بر عهده بگیرند مسئله ی مهمی اس

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش